Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > HALKLA İLİŞKİLERDE RİSK VE KRİZ YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HALKLA İLİŞKİLERDE RİSK VE KRİZ YÖNETİMİ Birinci düzey HİT 324 Seçmeli 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Halkla ilişkilerin önemli uygulama alanlarından olan kriz yönetimi kavramının teorik çerçevesini anlamlandırmak, kurumlarda krize yol açan etmenleri kavramak, kriz yönetim sürecini ve bu sireçte halkla ilişkilerin rolü üzerine bilgi sahibi olmak bu dersin amacıdır.
Dersin tanımı Halkla İlişkiler açısından Kriz Yönetimi incelendiği bir derstir

Dersin içeriği
1- Krizin kavramsal çerçevesi ve özellikleri
2- Krizi oluşturan kurum içi ve kurum dışı etkenler
3- Krizin şiddeti, evreleri ve türleri
4- Kriz yönetimi strateji ve modelleri
5- Kriz öncesi dönemde yönetim
6- Kriz öncesi dönemde yönetim
7- Kriz döneminde yönetim
8- Vize
9- Kriz sonrası dönemde yönetim
10- Kriz sonrası dönemde yönetim
11- Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler ilişkisi
12- Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler ilişkisi
13- Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
14- Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
15- Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
16- Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- kriz kavramının teorik çerçevesinin kavranmasını sağlar.
2- Kriz yönetimi strateji ve modelleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlar
3- Kriz yönetimi süreçlerinin kavranmasını sağlar
4- Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin anlanmasını sağlar
5- Krizi oluşturan kurum içi ve kurum dışı etkenlerin bilinmesini sağlar
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Aylin Pira; Çisil Sohodol -Kriz Yönetimi
Yardımcı Kaynaklar Kitap: Adnan Çelik- Kriz ve Stres Yönetimi Ali Şahin Örnek, Şule Aydın- Kriz ve Stres Yönetimi Hasan Tutar – Kriz ve Stres Yönetimi Norman R. Augustine – Kriz Yönetimi Richart Luecke – Kriz Yönetimi Haluk Sümer – Kriz Yönetimi Melek Vergiliel Tüz – Kriz Yönetimi Makale: Akdağ, Mustafa. “Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (2005): 1-21. Akdağ M., Arklan Ü., “Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi”, The Journal of Academic Social Science Studies, vol.6, pp.33-55, 2013 Akdağ M., Taşdemir E., “Krizden Çıkmanın Yolları: Etkin Bir Kriz İletişimi”, Selçuk İletişim Dergisi, cilt.4 (2), ss.141-157, 2006 Baran, Hitay. “İşletmelerde Kriz Yönetimi.” (2001) Demirtaş, Hasan. “Kriz yönetimi.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 6.3 (2000): 353-373 Tağraf, Hasan, N. Talat Arslan, and İ. İ. B. F. Cumhuriyet Üniversitesi. “KRİZ OLUŞUM SÜRECİ VE KRİZ YÖNETİMİNDE PROAKTİF YAKLAŞIM.” (2003).

Ders ile ilgili dosyalar