Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. ÖMER FARUK KOÇAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Halkla ilişkilerin önemli uygulama alanlarından olan kriz yönetimi kavramının teorik çerçevesini anlamlandırmak, kurumlarda krize yol açan etmenleri kavramak, kriz yönetim sürecini ve bu sireçte halkla ilişkilerin rolü üzerine bilgi sahibi olmak bu dersin amacıdır.
|
Dersin tanımı
|
Halkla İlişkiler açısından Kriz Yönetimi incelendiği bir derstir
|
1- |
Krizin kavramsal çerçevesi ve özellikleri
|
2- |
Krizi oluşturan kurum içi ve kurum dışı etkenler
|
3- |
Krizin şiddeti, evreleri ve türleri
|
4- |
Kriz yönetimi strateji ve modelleri
|
5- |
Kriz öncesi dönemde yönetim
|
6- |
Kriz öncesi dönemde yönetim
|
7- |
Kriz döneminde yönetim
|
8- |
Vize
|
9- |
Kriz sonrası dönemde yönetim
|
10- |
Kriz sonrası dönemde yönetim
|
11- |
Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler ilişkisi
|
12- |
Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler ilişkisi
|
13- |
Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
14- |
Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
15- |
Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
16- |
Çarpıcı örneklerin kriz yönetimi açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
kriz kavramının teorik çerçevesinin kavranmasını sağlar.
|
2- |
Kriz yönetimi strateji ve modelleri hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlar
|
3- |
Kriz yönetimi süreçlerinin kavranmasını sağlar
|
4- |
Kriz yönetimi ve halkla ilişkiler arasındaki ilişkinin anlanmasını sağlar
|
5- |
Krizi oluşturan kurum içi ve kurum dışı etkenlerin bilinmesini sağlar
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
|
|
2- |
Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
|
|
3- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
|
|
5- |
İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
|
|
6- |
Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
|
|
7- |
Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
|
|
8- |
Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
|
|
9- |
İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
|
|
10- |
Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
|
|
11- |
İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
|
|
12- |
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aylin Pira; Çisil Sohodol -Kriz Yönetimi
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Kitap:
Adnan Çelik- Kriz ve Stres Yönetimi
Ali Şahin Örnek, Şule Aydın- Kriz ve Stres Yönetimi
Hasan Tutar – Kriz ve Stres Yönetimi
Norman R. Augustine – Kriz Yönetimi
Richart Luecke – Kriz Yönetimi
Haluk Sümer – Kriz Yönetimi
Melek Vergiliel Tüz – Kriz Yönetimi
Makale:
Akdağ, Mustafa. “Halkla ilişkiler ve kriz yönetimi.” Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 14 (2005): 1-21.
Akdağ M., Arklan Ü., “Kamu Yönetiminde Kriz Yönetimi”, The Journal of Academic Social Science Studies, vol.6, pp.33-55, 2013
Akdağ M., Taşdemir E., “Krizden Çıkmanın Yolları: Etkin Bir Kriz İletişimi”, Selçuk İletişim Dergisi, cilt.4 (2), ss.141-157, 2006
Baran, Hitay. “İşletmelerde Kriz Yönetimi.” (2001)
Demirtaş, Hasan. “Kriz yönetimi.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi 6.3 (2000): 353-373
Tağraf, Hasan, N. Talat Arslan, and İ. İ. B. F. Cumhuriyet Üniversitesi. “KRİZ OLUŞUM SÜRECİ VE KRİZ YÖNETİMİNDE PROAKTİF YAKLAŞIM.” (2003).
|
|