Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > TIBBİ CİH.ELEK.GÜV.VE ELEKTROMAN.UY.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIBBİ CİH.ELEK.GÜV.VE ELEKTROMAN.UY. Birinci düzey SEC211 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UMUT ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Umut ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Elektrik ve Manyetizma kavramlarının tanıtılıp insan sağlığı üzerindeki etkilerinin , bağlı bulunacakları birimlerde EM alandan nasıl korunulması gerektiğinin ve EMC problemlerinin çözümlerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Elektromanyetik alan kaynakları ve eletromanyetik alan kaynaklarının insan sağlığı üzerindeki etkileri. Elektromanyetik girişim ve uyumluluk kavramları.

Dersin içeriği
1- Elektrik Yükleri
2- Elektriksel kuvvetler ve elektrik alan
3- Elektrik potansiyel ve Elektrik akımı
4- Tıbbi Cihazlarda Elektriksel Güvenlik
5- Elektrik Akımına Bağlı yaralanmalar
6- Manyetizma
7- Elektromagnetik Işıma
8- Ara sınav
9- Ara sınavın değerlendirilmesi.Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
10- EM enerji transferi,EM alan kaynakları
11- EMA İnsan Sağlığı Üzerinde Etkileri
12- Elektromagnetik Uyumluluk
13- Elektromagnetik Girişim
14- Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Ekranlama
15- Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Topraklama
16- Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Filtreler
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik ve Elektromanyetik alanın hakkında bilgi sahibi olmak
2- Doğal elektromanyetik alan kaynaklarının öğrenilmesi
3- Doğal olmayan elektromanyetik alan kaynaklarının öğrenilmesi
4- Elektrik akımının olası fizyolojik etkilerinin öğrenilmesi
5- Elektromanyetik alanın insan sağlığı üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi
6- Elektromanyetik alan içerisindeki cihazların birbirlerine olan etkilerinin öğrenilmesi
7- Elektromanyetik alandan korunma yollarının öğrenilmesi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Elektromanyetik Alan ve Sağlık Etkileri Prof. Dr. Osman ÇEREZCİ, Bursa-Mayıs 2012 ISBN :978-605-62172-6-5
Yardımcı Kaynaklar * S. Şeker, O. Çerezci, (1997)Radiation in Environment and Protection Methods,Boğaziçi U. Press. --- * L. Sevgi, (2000)Elektromagnetic Compatibility and Electromagnetic Pollution, Turkish Chamber of Elec. Eng. Press. --- * Alpaslan TÜRKKAN,Kayıhan PALA,Çok Düşük Frekanslı Elektromanyetik Radyasyon Ve Sağlık Etkileri,Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 14, Sayı2, 2009.

Ders ile ilgili dosyalar