Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlahiyat > TIBBİ CİH.ELEK.GÜV.VE ELEKTROMAN.UY.
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TIBBİ CİH.ELEK.GÜV.VE ELEKTROMAN.UY. Birinci düzey SEC211 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ UMUT ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Görevlisi Umut ÖZDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Elektrik ve Manyetizma kavramlarının tanıtılıp insan sağlığı üzerindeki etkilerinin , bağlı bulunacakları birimlerde EM alandan nasıl korunulması gerektiğinin ve EMC problemlerinin çözümlerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Elektromanyetik alan kaynakları ve eletromanyetik alan kaynaklarının insan sağlığı üzerindeki etkileri. Elektromanyetik girişim ve uyumluluk kavramları.

Dersin içeriği
1- Elektrik Yükleri
2- Elektriksel kuvvetler ve elektrik alan
3- Elektrik potansiyel ve Elektrik akımı
4- Tıbbi Cihazlarda Elektriksel Güvenlik
5- Elektrik Akımına Bağlı yaralanmalar
6- Manyetizma
7- Elektromagnetik Işıma
8- EM enerji transferi
9- EM alan kaynakları
10- EMA İnsan Sağlığı Üzerinde Etkileri
11- Elektromagnetik Uyumluluk
12- Elektromagnetik Girişim
13- Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Ekranlama
14- Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Topraklama
15- Elektromagnetik Girişim Korunma Yolları: Filtreler
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Elektrik ve Elektromanyetik alanın hakkında bilgi sahibi olmak
2- Doğal elektromanyetik alan kaynaklarının öğrenilmesi
3- Doğal olmayan elektromanyetik alan kaynaklarının öğrenilmesi
4- Elektrik akımının olası fizyolojik etkilerinin öğrenilmesi
5- Elektromanyetik alanın insan sağlığı üzerindeki etkilerinin öğrenilmesi
6- Elektromanyetik alan içerisindeki cihazların birbirlerine olan etkilerinin öğrenilmesi
7- Elektromanyetik alandan korunma yollarının öğrenilmesi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2- İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3- İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4- İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5- Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6- Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7- Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8- İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9- İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10- Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11- Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12- İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13- Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14- İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15- İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16- Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18- İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20- İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Elektromanyetik Alan ve Sağlık Etkileri Prof. Dr. Osman ÇEREZCİ, Bursa-Mayıs 2012 ISBN :978-605-62172-6-5
Yardımcı Kaynaklar * S. Şeker, O. Çerezci, (1997)Radiation in Environment and Protection Methods,Boğaziçi U. Press. --- * L. Sevgi, (2000)Elektromagnetic Compatibility and Electromagnetic Pollution, Turkish Chamber of Elec. Eng. Press. --- * Alpaslan TÜRKKAN,Kayıhan PALA,Çok Düşük Frekanslı Elektromanyetik Radyasyon Ve Sağlık Etkileri,Uludağ Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, Cilt 14, Sayı2, 2009.

Ders ile ilgili dosyalar