Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyoloji(dr. Yabanci Dil) > SPECIAL FIELD COURSE 4
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SPECIAL FIELD COURSE 4 Üçüncü düzey BIOL 854 Zorunlu 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri None
Eğitimin dili English
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Department Faculty Members
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Face to face
Dersin amacı The aim of this course is to provide an important contribution in the winning of the student’s knowledge, skill and attitude during the period of thesis studies.
Dersin tanımı No giving during the taking of theoretical courses and subsequently the knowledge and experience needed is transmitting to the students in thesis preparation stage.

Dersin içeriği
1- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
2- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
3- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
4- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
5- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
6- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
7- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
8- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
9- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
10- Critically reading of scientific papers and books according to the subjects chosen
11- Discussion of advanced research topics in the field
12- Discussion of advanced research topics in the field
13- Discussion of advanced research topics in the field
14- Discussion of advanced research topics in the field
15- Discussion of advanced research topics in the field
16- Discussion of advanced research topics in the field
17- Discussion of advanced research topics in the field
18- Discussion of advanced research topics in the field
19- Discussion of advanced research topics in the field
20- Discussion of advanced research topics in the field

Dersin öğrenme çıktıları
1- Develope knowledge in the related specialization field,
2- Solve the problems faced in the area by using the research methods,
3- Assess the specialistic knowledge and skill gained through the study with a critical view
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır
2- Biyoloji alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar
3- Yeni problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını tanıma ve analiz etme becerisi ile bu problemi tanıma aşamasından sonuç ve bulguların değerlendirilmesi ve taktir edilmesine kadar uygun teknik ve yöntemlerin seçilmesini de kapsayan planlama , tasarım ve pratik gözlemleri yürütme becerisine sahip olur
4- Laboratuvar ölçümleri ve arazi gözlemlerinden elde edilen verileri önemleri açısından yorumlayabilme ve teorilerle ilişkilendirme becerisine sahip olur
5- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olur
6- Biyoloji alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
7- Edindiği birikimi, özgün bakış açısı ve araştırma ile geliştirme, derinleştirme ve ülkesinin çıkarlarını koruyarak bilime özgün katkılar sağlayacak tanımlara ulaşır
8- Bireysel ve kollektif olarak, öğrendiği bilgileri uygulamaya aktarabilme ve sunabilme yeteneğine sahip olur ve alanı ile ilgili gerek laboratuvarda gerekse saha çalışmalarında yeterli tecrübe ve disiplin kazanır
9- Bilimsel çözümlerin ve uygulamaların, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. Biyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların boyutlarını anlayabilme ve çözümüne katkıda bulunur
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     126
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Scientific papers and books
Yardımcı Kaynaklar Thesis studies related to the field

Ders ile ilgili dosyalar