Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim > PROFESYONEL HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM ARAŞTIRMALARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROFESYONEL HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM ARAŞTIRMALARI I Birinci düzey HİT 401 Zorunlu 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri HİT 210 Reklam ve Tanıtım Kampanyaları
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Mustafa KOÇER, Dr. Öğr. Üyesi Mustafa CINGI, Arş. Gör. Dr. Nedim KARADUMAN, Dr. Öğr. Üyesi Nilay AKGÜN AKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Gruplar halinde birebir görüşme, proje hazırlama ve sunum
Dersin amacı Öğrencilerin pratikte yer alan reklam ve tanıtım uygulamalarına hazırlanmaları ve bir kampanya projesi çerçevesinde tecrübe edinmeleri temel amaçtır.
Dersin tanımı Belirlenen bir konu kapsamında veya hazırlanan bir brief kapsamında reklam ve tanıtım kampanyası projesi hazırlamak bu dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin mahiyeti, halkla ilişkiler kampanya projesi ve reklam kampanya projesi arasındaki temel farklılıklar.
2- Proje kategorisi ve konusu; belirlenen konu doğrultusunda sorun / fırsat analizi.
3- Araştırma (Kurum analizi; SWOT, PEST, Pazar, rekabet, risk analizleri; medyadaki durum; daha önce yapılmış olan iletişim çalışmaları; rakiplerin yapmış olduğu iletişim çalışmaları; konu ile alakalı ikincil veri araştırması).
4- Araştırma (Konu ile alakalı birincil veri araştırması; araştırma tekniği; araştırmanın analizi; mevcut durum tespiti).
5- Planlama (Hedeflerin ve amaçların belirlenmesi; konumlandırma; hedef kitlenin analizi ve hedef kitle iç görüsü).
6- Planlama (Mesaj stratejisi; iletişim stratejisi; kreatif strateji; proje takvimi; bütçe).
7- Uygulama (Medya planı).
8- Ölçme ve değerlendirme (Hedef kitledeki algıyı ve medyadaki yansımaları hangi araç ve tekniklerin kullanılarak ölçüleceğinin muhteviyatını barındıran bir ölçme ve değerlendirme planı).
9- Metin hazırlama (Proje özeti, reklam metinleri, senaryo vs projede yer alan yazılı diğer materyaller).
10- Tasarım (Uyguluma aşamasında belirtilen unsurlara ait görseller).
11- Tasarım (Uyguluma aşamasında belirtilen unsurlara ait görseller).
12- Tasarım (Proje kitapçığı, 135x190x14mm ebadındaki standart DVD kutusu cover)
13- Proje danışman hocaya teslim edilmeden önce kitapçık ve sunumun kontrolü, sahnede ya da uzaktan olacak şekilde projenin sunumu.
14- Danışmana teslimat (Proje kitapçığı + Proje DVD)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bir reklam ve tanıtım kampanyasının nasıl yapılacağı hakkında pratiğe yönelik fikir sahibi olur.
2- Grup çalışmalarından ötürü ekip çalışması bilinci kazanır.
3- Kampanya hazırlanmasında pratiğe yönelik tasarım kabiliyeti elde eder.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kampanya Planlaması (Advertising Campaign Planning); Jim AVERY; Reklamcılık Vakfı Yayınları; 2005
Yardımcı Kaynaklar Kavram ve Kuramlarıyla Reklam; Filiz Balta Peltekoğlu, Beta Yayınevi; 2010 Reklam ve Medya Planlaması; Gülbuğ EROL Beta Yayınevi; 2007 Reklam Yazarlığı; Müge ELDEN; İletişim Yayınevi; 2011

Ders ile ilgili dosyalar