Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > DESEN II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DESEN II Birinci düzey HEY102 Zorunlu 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrencinin, çizgi değerlerinin farkına varmasını, nesneler arasında ilişki kurmasını, desende kompozisyon kavramına sahip olmasını, gördüğünü ve düşündüğünü çizebilmesini, el becerisini geliştirebilmesini sağlamaktır.
Dersin tanımı Tüm sanat disiplinlerinin temeli olan desen, dünyayı algılamamız ve kavramamız için önemli bir yöntemdir. Görme, duyum ve estetikle ilgili deneyimimizin bir taşıyıcısı olan desen disiplini aynı zamanda görsel sanatların temel disiplinidir. Bu derste atölye ortamında canlı model, mekan ve kompozisyon

Dersin içeriği
1- Desen dersi için gerekli malzemelerin listesini verme. Yine bu ders kapsamında dersin amaçları ve içerikleri hakkında bilgi verme.
2- . Perspektif ağırlıklı obje çizimi, hareket, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
3- Organik ve geometrik şeklerden oluşan komposizyon çalışması. Kağıda yerleştirme, oran-orantı .Çizgi ile ton ve hacim çalışması.
4- . Perspektif ağırlıklı obje çizimi, hareket, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
5- Perspektif ağırlıklı mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
6- . Perspektif ağırlıklı iç mekan kolidor çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
7- Perspektif ağırlıklı iç mekan kolidor çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
8- VİZE HAFTASI
9- . Perspektif ağırlıklı dış mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
10- . Perspektif ağırlıklı dış mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
11- . Perspektif ağırlıklı dış mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
12- . Perspektif ağırlıklı dış mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
13- Karşılıklı portre çizimi.
14- Karşılıklı portre çizimi.
15- FİNAL SINAVLARI.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Desende çizgi kullanımını kavrayıp uygulayabilir.
2- Gördüğünü çizebilir.
3- Düşündüğünü çizebilir.
4- Özgün desen çizebilir.
5- Nesneler arasında ilişki kurar.
6- Desende kompozisyon kavramına sahip olur.
7- El becerisini geliştirir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 6 90
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   120

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -Anatomy, Drawing School- Human- Animal- Comporative Anatomy, Konemann, 1996 -The Language of the Body Drawings, Pierre Paul Prudhon, Henry N. Abrams.Inc. Publiers, 1996 -İnsan Figürü Çizme Sanatı, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, 1993 -Çizgi ve Eller- Osman Hamdi Bey’den Günümüze Türk Resminde Desen,Y.K.Y.,2001 -Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin -Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -