Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DESEN II |
Birinci düzey |
HEY102 |
|
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ RECEP ÖZER
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencinin, çizgi değerlerinin farkına varmasını, nesneler arasında ilişki kurmasını, desende kompozisyon kavramına sahip olmasını, gördüğünü ve düşündüğünü çizebilmesini, el becerisini geliştirebilmesini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Tüm sanat disiplinlerinin temeli olan desen, dünyayı algılamamız ve kavramamız için önemli bir yöntemdir. Görme, duyum ve estetikle ilgili deneyimimizin bir taşıyıcısı olan desen disiplini aynı zamanda görsel sanatların temel disiplinidir. Bu derste atölye ortamında canlı model, mekan ve kompozisyon
|
1- |
Desen dersi için gerekli malzemelerin listesini verme. Yine bu ders kapsamında dersin amaçları ve içerikleri hakkında bilgi verme.
|
2- |
. Perspektif ağırlıklı obje çizimi, hareket, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
|
3- |
Organik ve geometrik şeklerden oluşan komposizyon çalışması. Kağıda yerleştirme, oran-orantı .Çizgi ile ton ve hacim çalışması.
|
4- |
. Perspektif ağırlıklı obje çizimi, hareket, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
|
5- |
Perspektif ağırlıklı mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
|
6- |
. Perspektif ağırlıklı iç mekan kolidor çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
|
7- |
Perspektif ağırlıklı iç mekan kolidor çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
|
8- |
VİZE HAFTASI
|
9- |
. Perspektif ağırlıklı dış mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
|
10- |
. Perspektif ağırlıklı dış mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
|
11- |
. Perspektif ağırlıklı dış mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
|
12- |
. Perspektif ağırlıklı dış mekan çizimi, objektif orantı, plan-hacim, derinlik (biçimi görme yöntemi çizgiyle + tonla) Nesnelerin Yapısal Özelliklerini Etüt Etme Becerisi: Gerekli araç gereç ve özelliklerini tanıyarak ve bunlardan faydalanarak organik ve inorganik doku farklılıklarını belirleme, tasarlama ve yüzeyde biçim oluşturma.
|
13- |
Karşılıklı portre çizimi.
|
14- |
Karşılıklı portre çizimi.
|
15- |
FİNAL SINAVLARI.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Desende çizgi kullanımını kavrayıp uygulayabilir.
|
2- |
Gördüğünü çizebilir.
|
3- |
Düşündüğünü çizebilir.
|
4- |
Özgün desen çizebilir.
|
5- |
Nesneler arasında ilişki kurar.
|
6- |
Desende kompozisyon kavramına sahip olur.
|
7- |
El becerisini geliştirir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sosyal Bilgileri oluşturan disiplinler ile ilgili temel, güncel, kuramsal, olgusal ve metodolojik bilgiye sahip olur.
|
|
2- |
Sosyal Bilgilerin disiplinlerarası özelliği çerçevesinde konuyla ilgili disiplinleri bütünleştirerek olay ve konulara tematik yaklaşabilme bilgi ve becerisini geliştirir.
|
|
3- |
Birey ve öğretmen olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı kavrayarak bu mevzuat ile birlikte mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
4- |
Alanıyla ilgili edindiği bilgileri kanıta ve araştırmaya dayalı eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; bireysel, toplumsal ve çevresel sorunları değişim ve süreklilik perspektifinden hareketle tanıyabilir, verileri yorumlayabilir ve araştırmaya dayalı çözüm önerileri getirebilir.
|
|
5- |
Öz değerlendirme yapar; kişisel ve mesleki gelişimine yönelik gereksinimleri belirleyerek hayat boyu öğrenme faaliyetlerini sürdürür; alanıyla ilgili yayınları, tartışmaları ve güncel gelişmeleri izler ve değerlendirir.
|
|
6- |
Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak etkili bir iletişim ve iş birliği kurar; paydaşlarla birlikte sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler düzenler.
|
|
7- |
Öğretim sürecinde Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı doğrultusunda aktif ve yapılandırmacı öğrenmeye dayalı öğrenme etkinlikleri planlayarak etkili ve güvenli öğrenme ortamları hazırlar.
|
|
8- |
Sınıf yönetiminde demokratik bir yaklaşımla güdüleyici ve etkileşimli iletişim ortamı oluşturur.
|
|
9- |
Sosyal Bilgiler öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanabilir.
|
|
10- |
Ders sürecinde kazanımla ve öğrencilerin bireysel farklılıklarıyla uyumlu araç, gereç ve materyalleri seçip/tasarlayıp kullanabilir.
|
|
11- |
Sonuç ve süreç ölçme-değerlendirme yöntem/teknik ve araçlarını etkin ve amacına uygun olarak kullanarak öğrencilerin bireysel gelişimini izleyip değerlendirebilir.
|
|
12- |
Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda ya da eğitimle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilir.
|
|
13- |
Eğitimle ilişkili tüm konularda bireysel olarak inisiyatif alır, bağımsız ve takım halinde çalışabilir, gerektiğinde içinde bulunduğu gruplara liderlik eder.
|
|
14- |
Milli, manevi ve evrensel değerler ile sosyal adalet, kalite kültürü, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olarak bunlara uygun davranışlar sergiler.
|
|
15- |
Atatürk ilke ve inkılâplarının dayandığı temel esaslar ile Türk inkılabının tarihi anlamını, toplumun siyasal, sosyal ve kültürel alanda gelişimine etkilerini, önemini ve öğrencilere kavratabileceği yöntem ve teknikleri bilir.
|
|
16- |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
|
|
17- |
Öğretmenin rehberlik görevlerini ve öğrenciyi tanıma yollarını kavrar. Öğrencinin bilişsel, duyuşsal ve fiziksel gelişimini destekleyerek öğretim süreciyle ilişkilendirir.
|
|
18- |
Özel gereksinimli ve dezavantajlı öğrencilerin gereksinimlerini karşılayan kapsayıcı bir öğretim süreci planlar.
|
|
19- |
Alanı için gerekli olacak düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır; mesleki uygulamalarına etkili bir şekilde entegre eder.
|
|
20- |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak Sosyal Bilgiler alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
6
|
90
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
2
|
30
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
80
|
Genel toplam
|
|
120
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Anatomy, Drawing School- Human- Animal- Comporative Anatomy, Konemann, 1996 -The Language of the Body Drawings, Pierre Paul Prudhon, Henry N. Abrams.Inc. Publiers, 1996 -İnsan Figürü Çizme Sanatı, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, 1993 -Çizgi ve Eller- Osman Hamdi Bey’den Günümüze Türk Resminde Desen,Y.K.Y.,2001 -Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin -Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John
|
|