Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Hemşirelik (yüksek Lisans) > TEZ ÇALIŞMASI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI I İkinci düzey HEM 711 Zorunlu 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Anabilim Dalı derslerinden 6o AKTS kredisi almak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ YELİZ SÜRME
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Programdaki tüm öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Aktif yöntem
Dersin amacı Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Tez çalışmasının yürütüldüğü bir derstir

Dersin içeriği
1- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
2- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
3- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
4- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
5- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
6- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
7- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
8- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
9- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
10- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
11- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
12- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
13- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
14- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
15- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
16- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
17- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
18- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
19- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma
20- Tez konusuna yönelik çalışmalar ve tartışma

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez konusunda edindiği bilgileri değerlendirebilme, geliştirebilme ve bunları kullanabilme
2- Bilgiye gereksinim duyma ve aradığı bilgiye ulaşabilme
3- Tez konusu ile ilgili verilerin toplanması aşamasında bilimsel ve etik değerleri dikkate alabilme
4- Tez konusu ile ilgili verilerin değerlendirilmesi, yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri dikkate alabilme
5- Tez konusunda karşılaştığı bir sorunu sorumluluk alarak çözebilme
6- Tez konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hemşirelik felsefesini bilir
2- Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3- Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4- Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5- Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6- Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7- İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8- Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9- Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10- Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11- Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12- Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13- Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14- Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 50 2 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 100 2 200
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 120 120
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 200 200
Toplam iş yükü     629
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusu ile ilgili kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Tez konusu ile ilgili makale ve diğer yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar