Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ |
Birinci düzey |
B-İKT401 |
Zorunlu |
7 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
dersin ön şartı bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğ.Üy.AYTEKİN ALTIPARMAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
----
|
Dersin veriliş şekli
|
Konular temel olarak ders sorumlusu tarafından anlatılacaktır. Bununla birlikte derste tartışma ortamı yaratılarak, öğrencilerin muhakeme yeteneklerinin gelişmesi sağlanmaya çalışılacaktır.
|
Dersin amacı
|
öğrencilerin iktisattaki teorileri evrensel ve değişmez doğrular olarak ezberlemeyip, her hal ve herbir görüş için yeni teoriler kurulabileceğini anlamalarını sağlamak,onların bu yolda düşünmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
iktisadi teoriler ve düşüncelerin gelişme tarihi, ortaçağda iktisadi düşünce, merkantilizm,fizyokrasi,klasik iktisadi düşünce,klasik iktisadi düşünceye tepkiler, neoklasik iktisat, sosyalizm ve Marksizm.
|
1- |
iktisadi teoriler ve düşüncelerin gelişme tarihi
|
2- |
Eski Yunan sitelerinde iktisadi düşünce
|
3- |
Ortaçağ Avrupasında iktisadi düşünce
|
4- |
Ortaçağ İslam dünyasında iktisadi düşünce
|
5- |
Merkantilizm
|
6- |
Fizyokratik iktisadi düşünce
|
7- |
Klasik iktisadi düşünce
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Klasik iktisadi düşünce
|
10- |
Klasik iktisadi düşünce
|
11- |
Klasik iktisadi düşünceye tepkiler.Milli Ekonomi Akımı.Tarihçi Akım
|
12- |
Sosyalist İktisadi düşünce
|
13- |
Neoklasik iktisadi düşünce
|
14- |
Keynesyen iktisat
|
15- |
monetarizm, arz yönlü iktisat,anayasal iktisat.
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
FİNAL SINAVI
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
iktisadi düşüncelerin hangi ortamda hangi sınıfın çıkarlarını meşru göstermek için ortaya çıktığını öğrenir.
|
2- |
iktisadi teorilerin fizik teoriler gibi toplumdan ve toplumsal düşüncelerden bağımsız olmadığını,iktisadi teorilerin çok boyutlu olduğu düşüncesini edinmiş olur.
|
3- |
iktisadi düşüncelerin varsayımlarını, temel ilkelerini,hangi ortamda geçerli olduğunu kavrar.
|
4- |
İktisadi teorilerinin arka planını görebilme, geçerliliklerini test edebilme beceresini kazanır.
|
5- |
İktisadın ilim olma yolundaki sürecini, okullar ve teoriler çerçevesinde incelemeyi öğrenir.
|
6- |
İktisadi teorilerin değişmez evrensel ve mutlak doğrular olduğu yanılgısından kurtulur.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
108
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Arif Ersoy.İktisadi Teoriler ve Düşünceler Tarihi. Ankara:Nobel yay.2015
|
Yardımcı Kaynaklar
|
A.Mesud Küçükkalay.İktisadi Düşünce Tarihi. İstanbul:Beta yay.2015
|
|