Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İktisat > İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ Birinci düzey B-İKT401 Zorunlu 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri dersin ön şartı bulunmamaktadır
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğ.Üy.AYTEKİN ALTIPARMAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ----
Dersin veriliş şekli Konular temel olarak ders sorumlusu tarafından anlatılacaktır. Bununla birlikte derste tartışma ortamı yaratılarak, öğrencilerin muhakeme yeteneklerinin gelişmesi sağlanmaya çalışılacaktır.
Dersin amacı öğrencilerin iktisattaki teorileri evrensel ve değişmez doğrular olarak ezberlemeyip, her hal ve herbir görüş için yeni teoriler kurulabileceğini anlamalarını sağlamak,onların bu yolda düşünmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı iktisadi teoriler ve düşüncelerin gelişme tarihi, ortaçağda iktisadi düşünce, merkantilizm,fizyokrasi,klasik iktisadi düşünce,klasik iktisadi düşünceye tepkiler, neoklasik iktisat, sosyalizm ve Marksizm.

Dersin içeriği
1- iktisadi teoriler ve düşüncelerin gelişme tarihi
2- Eski Yunan sitelerinde iktisadi düşünce
3- Ortaçağ Avrupasında iktisadi düşünce
4- Ortaçağ İslam dünyasında iktisadi düşünce
5- Merkantilizm
6- Fizyokratik iktisadi düşünce
7- Klasik iktisadi düşünce
8- ARA SINAV
9- Klasik iktisadi düşünce
10- Klasik iktisadi düşünce
11- Klasik iktisadi düşünceye tepkiler.Milli Ekonomi Akımı.Tarihçi Akım
12- Sosyalist İktisadi düşünce
13- Neoklasik iktisadi düşünce
14- Keynesyen iktisat
15- monetarizm, arz yönlü iktisat,anayasal iktisat.
16- FİNAL SINAVI
17- FİNAL SINAVI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- iktisadi düşüncelerin hangi ortamda hangi sınıfın çıkarlarını meşru göstermek için ortaya çıktığını öğrenir.
2- iktisadi teorilerin fizik teoriler gibi toplumdan ve toplumsal düşüncelerden bağımsız olmadığını,iktisadi teorilerin çok boyutlu olduğu düşüncesini edinmiş olur.
3- iktisadi düşüncelerin varsayımlarını, temel ilkelerini,hangi ortamda geçerli olduğunu kavrar.
4- İktisadi teorilerinin arka planını görebilme, geçerliliklerini test edebilme beceresini kazanır.
5- İktisadın ilim olma yolundaki sürecini, okullar ve teoriler çerçevesinde incelemeyi öğrenir.
6- İktisadi teorilerin değişmez evrensel ve mutlak doğrular olduğu yanılgısından kurtulur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
2- İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
3- İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
4- İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
5- Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
6- Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
7- İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
8- İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
9- Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
10- Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
11- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
12- Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
13- İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
14- Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
15- İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
16- Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
17- Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     108
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Arif Ersoy.İktisadi Teoriler ve Düşünceler Tarihi. Ankara:Nobel yay.2015
Yardımcı Kaynaklar A.Mesud Küçükkalay.İktisadi Düşünce Tarihi. İstanbul:Beta yay.2015

Ders ile ilgili dosyalar