Ön koşul dersleri
|
Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ÖZNUR ASLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOKTUR
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE, HAFTADA 2 SAAT TEORİK VE 2 SAAT UYGULAMA OLARAK VERİLİR
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı Hayvanlarda solunum ve kardiovaküler sistemlerin muayenesinin öğretilmesidir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders hayvanlarda solunum ve kardiovaküler sistemlerin muayenesinin öğreten bir derstir.
|
1- |
Uygulamalı anatomi
|
2- |
Kardiovaskuler sistemin inspeksiyon and fiziksel muayenesi
|
3- |
Kalbin oskültasyonu
|
4- |
diagnostik testler
|
5- |
kalp hastalıklarının spesifik klinik bulguları
|
6- |
damar hastalıkları
|
7- |
normal solunum
|
8- |
solunum hastalıklarına neden olan durumlar
|
9- |
solunum sistemin inspeksiyon and fiziksel muayenesi
|
10- |
sınav
|
11- |
Anormal solunum
|
12- |
solunum hastalıklarının spesifik klinik bulguları
|
13- |
kalbin doppler ultrasonografik muayenesi
|
14- |
kalbin EKG muayenesi ve EKG yorumlanması
|
15- |
kalbin EKG muayenesi ve EKG yorumlanması
|
16- |
sınav
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıkları öğrenir.
|
2- |
Bu dersi alan öğrencihayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıkların klinik teşhisini öğrenir.
|
3- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda solunum ve kardiovaskülerhastalıkların laboratuvar teşhisini öğrenir.
|
4- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıkların ayırıcı tanısını öğrenir.
|
5- |
Bu dersi alan öğrenci hayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıkların tedavisini öğrenir.
|
6- |
Bu dersi alan öğrenci geviş hayvanlarda solunum ve kardiovasküler hastalıklardan korunmayı öğrenir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
2
|
32
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
2
|
32
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
1
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
16
|
1
|
16
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
16
|
1
|
16
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
14
|
1
|
14
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
2
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
İmren, H.Y., 1997. Veteriner İç Hastalıklarına Giriş, Medisan, Ankara.
O. M. Radostits. 2000. Veterinary clinical examination and diagnosis. WB Saunders
Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.
|
|