Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
YRD.DOÇ. AHMET DURAN ATAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. AHMET DURAN ATAŞ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
|
Dersin amacı
|
Önemli Phthiraptera, Siphoneptera, Diptera türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğretmek.
|
Dersin tanımı
|
Önemli Phthiraptera, Siphoneptera, Diptera türlerinin sınıflandırılması, sağaltım ve kontrolünü öğreten derstir.
|
1- |
Phthiraptera dizisinin sınıflandırması
|
2- |
Önemli Phthiraptera türleri
|
3- |
Morfolojileri ve biyolojileri
|
4- |
Hayvanlara zararları ve bulaşma yolları
|
5- |
Teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri
|
6- |
Siphonaptera dizisinin sınıflandırması
|
7- |
Önemli Siphoneptera türleri
|
8- |
Morfolojileri ve biyolojileri, hayvanlara zararları, bulaşma yolları
|
9- |
Teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri
|
10- |
Diptera dizisinin sınıflandırması
|
11- |
Önemli Diptera türleri
|
12- |
Morfolojileri ve biyolojileri
|
13- |
Hayvanlara zararları, bulaşma yolları
|
14- |
Teşhis, tedavi ve korunma yöntemleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Phthiraptera, Siphonaptera ve Diptera takımında bulunan türlerin türlerin morfoloji ve biyolojilerini öğrenir.
|
2- |
Phthiraptera, Siphonaptera ve Diptera takımında bulunan türlerin vektörlük potansiyelleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
3- |
Dünyada ve Türkiye’de bu türlerin durumunu öğrenir.
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
10
|
3
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
154
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Wall R, Shearer D. Veterinary Ectoparasites. Blackwell Science, 2001. Mullen G, Durden L. Medical and Veterinary Entomology. Academic Press, 2002 Taylor MA, Coop RL, Wall RL. Veterinary Parasitology. 3rd Ed, Blackwell Publishing, 2008
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Internet
|
|