Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ |
Birinci düzey |
BS 410 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersi almak için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Mehmet Sıdkı İLKAY
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim. Konuların slaytlarla anlatımı ve sınıf ortamında tartışılması. Örnek Olay sunumları. Grup halinde bir Dönem Projesi hazırlama.
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrencilerin günümüz işletmelerinde bilgisayar destekli bilgi sistemlerinin rolünü anlamalarını ve bir işletmede yönetim bilgi sisteminin kurulması ve karar almada etkin bir şekilde kullanılabilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Yönetim Bilişim Sistemleri işletme yöneticilerinin operasyonel mükemmelliğe ulaşma, karar almayı geliştirme ve rekabet avantajı elde etmek için önemli araçlardan biridir. Bu ders kapsamında; günümüz işletmelerinde bilgi Sistemlerinin rolü, bilgi sistemlerine yaklaşımlar, iş süreçleri ve bilgi sistemleri, bilişim sistemlerinde etik ve sosyal konular, bilgi sistemleri altyapısı, bilgi sistemlerinin güvenliği, operasyonel mükemmelliğe ulaşmada kurumsal uygulamalar, bilgi yönetimi ve bilgi sistemlerini kurma konuları ele alınacaktır.
|
1- |
Günümüz Küresel İşletmelerinde Bilgi Sistemleri: Günümüz işletmelerinde bilgi Sistemlerinin rolü
|
2- |
Bilgi sistemlerine yaklaşımlar
|
3- |
Küresel E-İş: İşletmeler bilgi sistemlerini nasıl kullanır.
- İş süreçleri ve bilgi sistemleri
- Fonksiyonel bir bakış açısıyla işletme sitemleri
|
4- |
Bilişim Sistemlerinde Etik ve Sosyal Konular
|
5- |
Bilgi Sistemleri Altyapısı
|
6- |
İş Zekasının Temelleri: Veritabanları ve Bilgi Yönetimi
|
7- |
Bilgi Sistemlerinin Güvenliği
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Operasyonel Mükemmelliğe Ulaşma: Kurumsal Uygulamalar
- Kurumsal Sistemler: Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP)
- Tedarik Zinciri Yönetimi Sistemleri
- Müşteri İlişkileri Yönetimi Sistemleri
|
10- |
E-Ticaret: Dijital Pazarlar
|
11- |
Bilgi Yönetimi
|
12- |
Bilgi Sistemlerini Kurma
|
13- |
Proje Yönetimi
|
14- |
Proje Sunumları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bilgi sistemlerinin temel kavramlarını ve ilgili kavramları tanımlayabilme ve açıklayabilme
|
2- |
Bilgi sistemleri ile rekabet avantajı arasındaki ilişkiyi açıklayabilme
|
3- |
İşletme bilgi sistemini yönetmenin farklı yönlerini keşfetme
|
4- |
Bilgi sistemlerinin doğru karar almaya nasıl yardımcı olduğunu anlama
|
5- |
Kuruluşların bilgi sistemlerini nasıl geliştirdiğini, kurduğunu ve uyguladığını açıklayabilme
|
6- |
Bilgi sistemlerinin güvenliği, bilgi sistemlerinde etik ve bilişim suçları ile ilgili konularda farkındalık sahibi olma
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
|
|
6- |
Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
|
|
7- |
Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
|
|
8- |
Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
|
|
11- |
Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
|
|
12- |
Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
|
|
13- |
Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
|
|
14- |
Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve inisiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
|
|
15- |
Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
2
|
24
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
6
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
60
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kenneth C. Laudon; Jane P. Laudon, Management Information Systems: Managing the Digital Firm, Twelfth Edition, Prentice Hall, 2010.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yok
|
|