Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (y.l.) > EMBEDDED & REAL TIME SYSTEMS
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EMBEDDED & REAL TIME SYSTEMS İkinci düzey CENG 519 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Resmi olarak bir önkoşul bulunmamaktadır. Ancak, öğrencilerin daha önceden mikroişlemci tabanlı dersi/dersleri almış olmaları beklenmektedir.
Eğitimin dili English
Koordinatör DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELÇUK ÖKDEM
Dersin veriliş şekli Oral
Dersin amacı Gerçek-zamnlı donanım ve yazılımlar hakkında bilgi sahibi olma, gömülü sistem programlama hakkında deneyim kazanma.
Dersin tanımı Gerçek-zamanlı sistemler, gömülü sistemler, gömülü bilgisayarların giriş/çıkış aygıtları hakkında temel kavramlar. Gerçek-zamanlı bilgisayarlar için donanım ve yazılım tasarımları ve üretimi. Temel giriş-çıkış operasyonları, prosesleri, haberleşmesi ve kontrol metadojileri.

Dersin içeriği
1- Fundamental concepts in real-time systems.
2- Real time task scheduling paradigms.
3- Resource management in uniprocessor, multiprocessor, and distributed real-time systems.
4- Fault-tolerant operations, and operation handling with overload.
5- Scheduling algorithms and timing analysis.
6- Real-time operating system concepts
7- Mid-term exam.
8- Real-time programming languages.
9- Data acquisition circuits, sensors.
10- D/A and A/D converters, sampling rate, sampling errors, resolution, accuracy.
11- Embedded system design.
12- Communication protocols and methods.
13- Case studies.
14- Final exam.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ability to design embedded systems,
2- skills for developing projects for real-time applications,
3- skills for developing software on real-time systems,
4- abilitiy to use sensors with embedded systems,
5- ability to use embedded hardware/software components,
6- ability to realize process management for embedded systems.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanerlerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Ödevler 6 12 72
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 1 3 3
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Designing Embedded Hardware by John Catsoulis
Yardımcı Kaynaklar Real-Time Systems by Jane W.S. Liu

Ders ile ilgili dosyalar