Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
COMPARATIVE ANIMAL PHYSIOLOGY |
İkinci düzey |
BIOL 516 |
|
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze, Projeksiyon yoluyla slayt, metin, animasyon ve video gösterimi şeklinde verilir. Ayrıca bilgisayardaki çizim programları yardımıyla çizim ve mekanizmaların açıklanması şeklinde uygulamalar da yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Hayvansal organizmaların fizyolojik sistemlerinin detaylı bir şeklide mukayesesini yapabilmeyi sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Homeostasis kavramı, sinirsel ve hormonel iletim, hayvanlardaki fizyolojik özelliklerin çevre ile ilişkisi, hayvanlardaki fizyolojik özelliklerin karşılaştırışması, yaşam ortamına bağlı olarak gelişmiş olan fizyoljik özellikler.
|
1- |
İç ve dış çevre
|
2- |
İç çevre: homeostasis ve regülasyon
|
3- |
Hücresel enerji, termodinamik, sebest enerji, kimyasal reaksiyonlar, aerobic ve anaerobik metabolizma
|
4- |
Biyolüminesens, ısı üretimi, savunma,
|
5- |
Sıcaklığın fiziksel etkileri, ısı alışverişi
|
6- |
Ekoretm ve endoterm hayvanlar, aklimasyon ve aklimitizasyon
|
7- |
Membran yapısı, fizyolojisi ve memrandan madde geçişi
|
8- |
Membran dinlenme potansiyeli, membranın uyarılması, aksiyon potansiyeli, sinaptik iletim ve sinirsel
|
9- |
integrasyon
|
10- |
Duyu fizyolojisi, duyuların yapısal ve fonksiyonel sınıflandırılması,
|
11- |
Sensory Physiology, Structural and Functional Classification. Sensory Coding.Chemoreception. Temperature.
kimyasal, mekanik, foto, magnetik ve elektroreseptörler
|
12- |
Sinir dokusu ve sinir sistemi, Entegratif nörofizyoloji, Görüntü işleme, hafıza ve öğrenme, biyolojik saat
|
13- |
Hücre hareketi, hücre iskeleeti, mikrotübül ve mikroflament hareketi, hayvanlarda hareket
|
14- |
Endokrin sitem, Hormonların etki mekanizması, Omurgasızlarda endokrin sistem, Omurgalılarda endokrin sistem,
|
15- |
Solunum gazları, akuatik solunum, solunuım sitemleri, solunumun kontrolü,
|
16- |
Omurgalılarda aerial solunum, suya dalma ve yükseğe çıkmanın solunma etkisi, Nefes alıp verme mekanizması, oksijen ve karbondioksit taşınması, asit baz dengesi.
|
17- |
Hayvanlardaki dolaşımşekilleri, omurgasız ve omrgalı hayvanlarda dolaşım, kardiyovasküler sistemin düzenlenmesi, kanın yapısı ve savunma sistemi
|
18- |
Hayvanlarda su ve elektrolit dengesi, Sucul ve karasal ortamlarda su dengesinin ayarlanması, boşaltım organlarının yapı ve fonksiyonu, ozmoregülasyon ve azot metabolizması
|
19- |
Hayvanlarda sindirim şekilleri, sindirim sistemlerinin yapısı, özelleşmiş sindirim sistemleri ve beslenme
|
20- |
|
1- |
Temel ve uygulama düzeyinde fizyolojik kavramların öğrenilmesi ve sorgulayıcı düşünme becerileri kazandırma
|
2- |
Fizyolojik sistemlerin işleyişini kavrama
|
3- |
Hayvanın yaşadığı ortamda karşılaştığı fizyolojik zorlukların nasıl üstesinden geldiğinin anlaşılması
|
4- |
Fartklı hayvan gruplarındaki fizyolojik sistemlerin ayırdedici özelliklerinin kavranması,
|
5- |
Fizyolojik süreçlerin biyokimyasaldan sistemik düzeye kadar kavranması
|
6- |
Deney hayvanlarının laboratuar ekipmanların uygun ve güvenli bir şekilde kullanımını öğrenmek
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
10
|
50
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
187
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
60
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Comparative Animal Physiology, Philip C. Withers, Saunders College Pub., 1992, 949 sayfa
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Journal of Insect Physiology,Elsevier Animal Physiology: Adaptation and Environment, Knut Schmidt-Nielsen, Cambridge University Press, 1997 - 607 page.
|
|