Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > COMPARATIVE ANIMAL PHYSIOLOGY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
COMPARATIVE ANIMAL PHYSIOLOGY İkinci düzey BIOL 516 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ABDURRAHMAN AYVAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze, Projeksiyon yoluyla slayt, metin, animasyon ve video gösterimi şeklinde verilir. Ayrıca bilgisayardaki çizim programları yardımıyla çizim ve mekanizmaların açıklanması şeklinde uygulamalar da yapılmaktadır.
Dersin amacı Hayvansal organizmaların fizyolojik sistemlerinin detaylı bir şeklide mukayesesini yapabilmeyi sağlamak.
Dersin tanımı Homeostasis kavramı, sinirsel ve hormonel iletim, hayvanlardaki fizyolojik özelliklerin çevre ile ilişkisi, hayvanlardaki fizyolojik özelliklerin karşılaştırışması, yaşam ortamına bağlı olarak gelişmiş olan fizyoljik özellikler.

Dersin içeriği
1- İç ve dış çevre
2- İç çevre: homeostasis ve regülasyon
3- Hücresel enerji, termodinamik, sebest enerji, kimyasal reaksiyonlar, aerobic ve anaerobik metabolizma
4- Biyolüminesens, ısı üretimi, savunma,
5- Sıcaklığın fiziksel etkileri, ısı alışverişi
6- Ekoretm ve endoterm hayvanlar, aklimasyon ve aklimitizasyon
7- Membran yapısı, fizyolojisi ve memrandan madde geçişi
8- Membran dinlenme potansiyeli, membranın uyarılması, aksiyon potansiyeli, sinaptik iletim ve sinirsel
9- integrasyon
10- Duyu fizyolojisi, duyuların yapısal ve fonksiyonel sınıflandırılması,
11- Sensory Physiology, Structural and Functional Classification. Sensory Coding.Chemoreception. Temperature. kimyasal, mekanik, foto, magnetik ve elektroreseptörler
12- Sinir dokusu ve sinir sistemi, Entegratif nörofizyoloji, Görüntü işleme, hafıza ve öğrenme, biyolojik saat
13- Hücre hareketi, hücre iskeleeti, mikrotübül ve mikroflament hareketi, hayvanlarda hareket
14- Endokrin sitem, Hormonların etki mekanizması, Omurgasızlarda endokrin sistem, Omurgalılarda endokrin sistem,
15- Solunum gazları, akuatik solunum, solunuım sitemleri, solunumun kontrolü,
16- Omurgalılarda aerial solunum, suya dalma ve yükseğe çıkmanın solunma etkisi, Nefes alıp verme mekanizması, oksijen ve karbondioksit taşınması, asit baz dengesi.
17- Hayvanlardaki dolaşımşekilleri, omurgasız ve omrgalı hayvanlarda dolaşım, kardiyovasküler sistemin düzenlenmesi, kanın yapısı ve savunma sistemi
18- Hayvanlarda su ve elektrolit dengesi, Sucul ve karasal ortamlarda su dengesinin ayarlanması, boşaltım organlarının yapı ve fonksiyonu, ozmoregülasyon ve azot metabolizması
19- Hayvanlarda sindirim şekilleri, sindirim sistemlerinin yapısı, özelleşmiş sindirim sistemleri ve beslenme
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel ve uygulama düzeyinde fizyolojik kavramların öğrenilmesi ve sorgulayıcı düşünme becerileri kazandırma
2- Fizyolojik sistemlerin işleyişini kavrama
3- Hayvanın yaşadığı ortamda karşılaştığı fizyolojik zorlukların nasıl üstesinden geldiğinin anlaşılması
4- Fartklı hayvan gruplarındaki fizyolojik sistemlerin ayırdedici özelliklerinin kavranması,
5- Fizyolojik süreçlerin biyokimyasaldan sistemik düzeye kadar kavranması
6- Deney hayvanlarının laboratuar ekipmanların uygun ve güvenli bir şekilde kullanımını öğrenmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 10 50
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Comparative Animal Physiology, Philip C. Withers, Saunders College Pub., 1992, 949 sayfa
Yardımcı Kaynaklar Journal of Insect Physiology,Elsevier Animal Physiology: Adaptation and Environment, Knut Schmidt-Nielsen, Cambridge University Press, 1997 - 607 page.

Ders ile ilgili dosyalar