Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SANAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ 1 |
Birinci düzey |
RES208 |
Zorunlu |
4 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EDA KARAKUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr. Üyesi Ahmet Kürşat ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunuş ve Tartışma.
|
Dersin amacı
|
sanat yapıtlarının belli teorik yaklaşımlar bağlamında analizi ve yorumunun yapılması amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
Sanatın ve tasarımın genel kuramları, ekoller, sanat ve tasarımda çağdaş yaklaşımları içerir.Ayrıca çeşitli tarihsel dönemlerden ve coğrafyalardan sanat yapıtları üzerinden ele alınan biçime odaklı veya kültürel yapı temelli teorik yaklaşımlar ele alınır.
|
1- |
Giriş
|
2- |
İMGE NEDİR, TANIM VE SANAT ALANINDA İMGENİN KULLANIMI
|
3- |
GÖSTERGEBİLİM- İMAJ KÜLTÜRÜ
|
4- |
GÖRSEL SANATLARDA GÖSTEREN -GÖSTERİLEN- YORUMLAYAN, DÜZ ANLAM, YAN ANLAMLAR
|
5- |
SANATÇI ÇALIŞMALARINDAN ÖRNEKLER- GÖSTEREN GÖSTERİLEN BAĞLAMINDA ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
|
6- |
SANAT KURAMLARI (YANSITMACI KURAM, ANLATIMCI KURAM, BİÇİMCİ KURAM) BAĞLAMINDA ESER OKUMALARI
|
7- |
SANATÇI ÇALIŞMALARINDAN ÖRNEKLER-Günümüzde Sanat Teorisi ve Eleştirisi
|
8- |
VİZE
|
9- |
GÖRSEL MEDYADAN VE YAZILI KAYNAKLARDAN YARARLANARAK ELEŞTİRİ YAPABİLME, MAKALE YAZABİLME
|
10- |
BİR SANAT KURAMCISI OLARAK SANATKAR, ELEŞTİRİ
|
11- |
SANAT ÜZERİNE DÜŞÜNÜRLER, varlık üzerine DÜŞÜNCELER,
|
12- |
varlık üzerine platon ve aristonun düşüncleri medeniyetimizde varlık anlayışı, insansda anlam arayışı jacques ellul- sözün düşüşü kitabı
|
13- |
ESER OKUMALARI-anlatılanlara genel bakış,
|
14- |
FİNAL- gösteren gösterilen bağlamında uygulama ödevi ( akrilik, yağlıboya)ve proje ödevi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci farklı teoriler ve sanat yapıtları arasında karşılaştırmalar yapar.
|
2- |
Öğrenci modern ve postmodern süreçler arasındaki bağlantıları kurar.
|
3- |
Öğrenci farklı teorik yöntemleri kullanarak sanat yapıtlarını analiz edebilir.
|
4- |
Öğrenci farklı sanat teorisyenlerini ve teori yöntemlerini tanımlayabilir.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
|
|
2- |
Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
|
|
3- |
Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
|
|
4- |
Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
|
|
5- |
Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
|
|
6- |
Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
|
|
7- |
Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
|
|
8- |
Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
|
|
9- |
Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
|
|
10- |
Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
|
|
11- |
Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
|
|
12- |
Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
|
|
13- |
Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
|
|
14- |
İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
|
|
15- |
Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sanat ve Kuram, C. Harrison
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Charles Harrison-Paul Wood, Sanat Kuramları Heinrich Wölfflin-Sanat Tarihinin Temel İlkeleri Bedrettin Cömert-Mitoloji ve İkonografi Ahu Antmen-Sanat Cinsiyet-Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri Hal Foster-Gerçeğin Geri Dönüşü Arthur Danto-Sanatın sonundan Sonra
|
|