Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ EDA KARAKUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr. Üyesi Ahmet Kürşat ALBAYRAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunuş ve Tartışma.
|
Dersin amacı
|
sanat yapıtlarının belli teorik yaklaşımlar bağlamında analizi ve yorumunun yapılması amaçlanır.
|
Dersin tanımı
|
Sanatın ve tasarımın genel kuramları, ekoller, sanat ve tasarımda çağdaş yaklaşımları içerir.Ayrıca çeşitli tarihsel dönemlerden ve coğrafyalardan sanat yapıtları üzerinden ele alınan biçime odaklı veya kültürel yapı temelli teorik yaklaşımlar ele alınır.
|
1- |
Giriş
|
2- |
İMGE NEDİR, TANIM VE SANAT ALANINDA İMGENİN KULLANIMI
|
3- |
GÖSTERGEBİLİM- İMAJ KÜLTÜRÜ
|
4- |
GÖRSEL SANATLARDA GÖSTEREN -GÖSTERİLEN- YORUMLAYAN, DÜZ ANLAM, YAN ANLAMLAR
|
5- |
SANATÇI ÇALIŞMALARINDAN ÖRNEKLER- GÖSTEREN GÖSTERİLEN BAĞLAMINDA ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
|
6- |
SANAT KURAMLARI (YANSITMACI KURAM, ANLATIMCI KURAM, BİÇİMCİ KURAM) BAĞLAMINDA ESER OKUMALARI
|
7- |
SANATÇI ÇALIŞMALARINDAN ÖRNEKLER-Günümüzde Sanat Teorisi ve Eleştirisi
|
8- |
VİZE
|
9- |
GÖRSEL MEDYADAN VE YAZILI KAYNAKLARDAN YARARLANARAK ELEŞTİRİ YAPABİLME, MAKALE YAZABİLME
|
10- |
BİR SANAT KURAMCISI OLARAK SANATKAR, ELEŞTİRİ
|
11- |
SANAT ÜZERİNE DÜŞÜNÜRLER, varlık üzerine DÜŞÜNCELER,
|
12- |
varlık üzerine platon ve aristonun düşüncleri medeniyetimizde varlık anlayışı, insansda anlam arayışı jacques ellul- sözün düşüşü kitabı
|
13- |
ESER OKUMALARI-anlatılanlara genel bakış,
|
14- |
FİNAL- gösteren gösterilen bağlamında uygulama ödevi ( akrilik, yağlıboya)ve proje ödevi
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci farklı teoriler ve sanat yapıtları arasında karşılaştırmalar yapar.
|
2- |
Öğrenci modern ve postmodern süreçler arasındaki bağlantıları kurar.
|
3- |
Öğrenci farklı teorik yöntemleri kullanarak sanat yapıtlarını analiz edebilir.
|
4- |
Öğrenci farklı sanat teorisyenlerini ve teori yöntemlerini tanımlayabilir.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nitelikli bilim insanı olur,
|
|
2- |
Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
|
|
3- |
Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
|
|
4- |
Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
|
|
5- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
6- |
Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
7- |
Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
|
|
8- |
Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
2
|
12
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
4
|
4
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
75
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sanat ve Kuram, C. Harrison
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Charles Harrison-Paul Wood, Sanat Kuramları Heinrich Wölfflin-Sanat Tarihinin Temel İlkeleri Bedrettin Cömert-Mitoloji ve İkonografi Ahu Antmen-Sanat Cinsiyet-Sanat Tarihi ve Feminist Eleştiri Hal Foster-Gerçeğin Geri Dönüşü Arthur Danto-Sanatın sonundan Sonra
|
|