Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. DİLŞAD ONBAŞLI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. DİLŞAD ONBAŞLI
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste temel olarak, konu hakkında teorik bilgiler verilecektir.
|
Dersin amacı
|
Rekombinant DNA Teknolojisi konularında temel yaklaşımlar hakkında bilgi vermek ve rekombinant DNA teknolojisi ve uygulamalarını kapsamlı olarak incelemektir. Rekombinant DNA Teknolojisinin biyolojik ilaç üretim sürecindeki rolünü ortaya koymaktır.
|
Dersin tanımı
|
Rekombinant DNA Teknolojisi ve Biyoteknolojik İlaçlara yönelik temel bilgiler, uygulama alanları ve son yaklaşımlar
|
1- |
Rekombinant DNA teknolojisine giriş
|
2- |
Genetik materyalin yapısı
|
3- |
Restriksiyon endonükleazları
|
4- |
Vektörler
|
5- |
Prokaryot ve ökaryotlarda gen ekspresyonunun manipülasyonu
|
6- |
Klonlama
|
7- |
Vize
|
8- |
Biyolojik ilaçların tanımı
|
9- |
Rekombinant DNA teknolojisiyle proteinlerin ve glikoproteinlerin üretimi
|
10- |
Antikor ve antijenler, nükleik asitler, “antisense oligonucleotidler”
|
11- |
Kan pıhtılaşma faktörleri, hormonlar, interferonlar, interlökinler
|
12- |
Rekombinant aşı teknolojisi
|
13- |
Tümör nekroz faktörleri, doğal ilaçlar ve yarı sentetik türevleri
|
14- |
Biobenzerler
|
15- |
Final
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Rekombinant DNA teknolojisine yönelik temel bilgiler öğrenir
|
2- |
Rekombinant DNA teknolojisine yönelik uygulama alanları öğrenir
|
3- |
Rekombinant DNA teknolojisine yönelik son yaklaşımları öğrenir
|
4- |
Rekombinant ilaçlara yönelik temel bilgiler öğrenir
|
5- |
Rekombinant ilaçlara yönelik uygulama alanları öğrenir
|
6- |
Rekombinant ilaçlara yönelik son yaklaşımları öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Analiz metotlarının temellerini bilir
|
|
2- |
Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
|
|
3- |
Kalitatif analiz yapar
|
|
4- |
Kanlitatif analiz yapar
|
|
5- |
Kalitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
6- |
Kantitatif analizdeki problemleri çözer
|
|
7- |
Analizde metot seçimi yapar
|
|
8- |
Analiz sonuçlarını değerlendirir
|
|
9- |
İlaç analizine karar verir.
|
|
10- |
Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
2
|
16
|
32
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
12
|
24
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
28
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
10
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Yok
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Glick, B. R. And Pasternak, J. J. ‘Molecular Biotechnology’, ASM Press 1994, Washington D.C.
2-Sambrook et al, 1993. Molecular Cloning. Cold Spring Harbor Laboratory Press. New York
|
|