Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZİK EĞİTİMİNDE ÖZEL KONULAR |
İkinci düzey |
İFE 511 |
Seçmeli |
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. EMİNE GÜNERİ ÖZDEMİR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. HASAN KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Fizik öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımların uygulanması üzerine yapılan araştırmaların incelenmesi ve bu konuda araştırma yapma becerisi kazandırmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Fizik eğitimi alanında meydana gelen yeni bilgi, düşünce ve uygulamalar
|
1- |
Fen Eğitiminin Tarihsel Gelişimi,
|
2- |
Fizik Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Önemi,
|
3- |
Çocuklar ve bilim adamları arasındaki benzerlikler
|
4- |
Fizik Müfredat nasıl olmalıdır? (Amaç, İçerik, uygulama),
|
5- |
Fizik Müfredatı nasıl olmalıdır? (Çeşitli öğretim yöntemleri ve teknikleri),
|
6- |
Fizik eğitiminde ölçme ve değerlendirme nasıl olmalı?
|
7- |
Ölçme ve Değerlendirme (Test teknikleri ve fizik eğitiminde kullanımı)
|
8- |
ARASINAVI
|
9- |
Fizik Öğretiminde yeni yaklaşımlar
|
10- |
Çoklu zeka kuramı,
|
11- |
Öğrenme Döngüsü Modeli,
|
12- |
Fizik Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşım,
|
13- |
Fizik Eğitiminde Yaratıcı ve eleştirel Düşünme,
|
14- |
Fizik Eğitiminde laboratuvar’ın önemi
|
15- |
FİNAL SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Fizik öğretiminde problem çözme yöntemi üzerine yapılan çalışmaları inceleme
|
2- |
Eğitim Teknolojisinin fizik öğretiminde kullanılması konusunda yapılan çalışmaları inceleme
|
3- |
Simülasyonlarla fizik öğretimi konusunda yapılan çalışmaları inceleme
|
4- |
Fizik öğretiminde model Kullanma ve basit malzemelerle fizik öğretimi konusunda yapılan çalışmaları inceleme
|
5- |
Deneysel yöntemin fizik öğretiminde kullanılması konusunda yapılan çalışmaları inceleme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
|
|
2- |
Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
|
|
3- |
Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
|
|
4- |
Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
|
|
7- |
Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
|
|
8- |
Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır.
9-
|
|
9- |
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
|
|
10- |
Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
|
|
11- |
Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
|
|
12- |
Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
|
|
13- |
Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
|
|
14- |
Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
|
|
15- |
Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
7
|
6
|
42
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
4
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
10
|
10
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
146
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fredericks, A.D. and Cheesebrough, D.L., 1993, Science for All Children: Elementary School Methods.. Harper
Collins Publishers, New York, N.Y.,USA.
Novak, J.D., & Gowin, D.B. 1984, Learning how to learn. Cambridge University Press.,New York, USA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Martin, R.E. et al., 1994, Teaching Science for All Children. DeskCopy. Allyn and Bocon.publishers, Boston, Massaschusets,USA
Parkinson, J. 1994, The Effective Teaching of Secondary Science, Longman Publishing New York.
|
|