Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (y.l) > FİZİK EĞİTİMİNDE ÖZEL KONULAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK EĞİTİMİNDE ÖZEL KONULAR İkinci düzey İFE 511 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİNE GÜNERİ ÖZDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Fizik öğretiminde kullanılan yöntem ve yaklaşımların uygulanması üzerine yapılan araştırmaların incelenmesi ve bu konuda araştırma yapma becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Fizik eğitimi alanında meydana gelen yeni bilgi, düşünce ve uygulamalar

Dersin içeriği
1- Fen Eğitiminin Tarihsel Gelişimi,
2- Fizik Öğretiminde Bilimsel Süreç Becerilerinin Önemi,
3- Çocuklar ve bilim adamları arasındaki benzerlikler
4- Fizik Müfredat nasıl olmalıdır? (Amaç, İçerik, uygulama),
5- Fizik Müfredatı nasıl olmalıdır? (Çeşitli öğretim yöntemleri ve teknikleri),
6- Fizik eğitiminde ölçme ve değerlendirme nasıl olmalı?
7- Ölçme ve Değerlendirme (Test teknikleri ve fizik eğitiminde kullanımı)
8- ARASINAVI
9- Fizik Öğretiminde yeni yaklaşımlar
10- Çoklu zeka kuramı,
11- Öğrenme Döngüsü Modeli,
12- Fizik Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşım,
13- Fizik Eğitiminde Yaratıcı ve eleştirel Düşünme,
14- Fizik Eğitiminde laboratuvar’ın önemi
15- FİNAL SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fizik öğretiminde problem çözme yöntemi üzerine yapılan çalışmaları inceleme
2- Eğitim Teknolojisinin fizik öğretiminde kullanılması konusunda yapılan çalışmaları inceleme
3- Simülasyonlarla fizik öğretimi konusunda yapılan çalışmaları inceleme
4- Fizik öğretiminde model Kullanma ve basit malzemelerle fizik öğretimi konusunda yapılan çalışmaları inceleme
5- Deneysel yöntemin fizik öğretiminde kullanılması konusunda yapılan çalışmaları inceleme
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine, becerisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır. 3- 4- 5- 6- 7- 8-
2- Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili ileri düzeyde pedagojik bilgi ve becerilere sahip olur.
3- Çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.
4- Bilgi ve İletişim Teknolojilerini alanı ile ilgili kavramların öğretiminde etkin şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
5- Mesleğini icra edeceği öğrenci grubunun gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir.
6- Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur
7- Bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
8- Branşı ile ilgili alan eğitimine yönelik ulusal ve uluslarası düzeydeki gelişim ve değişimleri takip eder, öğrenir ve kullanır. 9-
9- Disiplinler arası çalışmalar yürütebilecek ve çalışmalarını farklı disiplinlerle ilişkilendirebilecek düzeyde genel kültür bilgisine sahip olur. Alanları ile ilgili konularda öğrencilere yönelik orijinal etkinlikler ve öğretim materyalleri geliştirebilecek ve uygulayabilecek bilgi ve becerilere sahip olur.
10- Mesleki Gelişim ve Yaşam boyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
11- Problem çözme yeteneklerini hem matematik eğitimi alanında hem de disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir.
12- Alanıyla ilgili çalışmalarda etik değerleri bilir ve uyar.
13- Alanıyla ilgili çalışmaları rapor haline getirebilir ve sunabilir
14- Bilimsel çalışma sürecinde kullanacağı verileri toplama, ölçme ve istatistiksel olarak ifade etme ve yorumlama becerilerini kazanır.
15- Fenbilgisi eğitimi alanında meydana gelen gelişmeleri yerel ve evrensel boyutta değerlendirebilir.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 6 42
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fredericks, A.D. and Cheesebrough, D.L., 1993, Science for All Children: Elementary School Methods.. Harper Collins Publishers, New York, N.Y.,USA. Novak, J.D., & Gowin, D.B. 1984, Learning how to learn. Cambridge University Press.,New York, USA
Yardımcı Kaynaklar Martin, R.E. et al., 1994, Teaching Science for All Children. DeskCopy. Allyn and Bocon.publishers, Boston, Massaschusets,USA Parkinson, J. 1994, The Effective Teaching of Secondary Science, Longman Publishing New York.

Ders ile ilgili dosyalar