Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH ALTAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini, halkla ilişkilerin gereklilikleri öğrenmek ve uygulamak.
|
Dersin tanımı
|
Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimi, yakın kavramlar, halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler,
izlenen amaçlar, ilkeler, halkla ilişkiler organizasyonu, yöneticisinin sorumlulukları, uzmanın faaliyetleri, kişilerde ve iş yerlerinde bulunması gerekli özellikler, tanıtma,tanıma, lobicilik, sponsorluk, imaj yaratma, uygulama alanları, araç, gereç ve yöntemler
|
1- |
Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihsel gelişimi
|
2- |
Halkla ilişkilere yakın kavramlar
|
3- |
Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenler
|
4- |
Halkla ilişkilerde izlenen amaçlar, ilkeler
|
5- |
Hastanelerde halkla ilişkiler organizasyonu
|
6- |
Hastanelerde halkla ilişkiler yöneticisinin sorumlulukları
|
7- |
Hastanelerde halkla ilişkiler uzmanının faaliyetleri
|
8- |
Hastanelerde halkla ilişkiler departmanında görev yapabilecek kişilerde ve iş yerlerinde bulunması gerekli özellikler
|
9- |
Türkiye’de kamu hastanelerinde halkla ilişkiler faaliyetlerinin organizasyonu
|
10- |
Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetleri, tanıtma
|
11- |
Tanıma
|
12- |
Lobicilik, sponsorluk, imaj yaratma
|
13- |
Halkla ilişkilerin uygulama alanları
|
14- |
Halkla ilişkilerde kullanılan araç, gereç ve yöntemler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Halkla ilişkilerde izlenen amaçları, ilkeleri bilir
|
2- |
Hastanelerde halkla ilişkiler departmanında görev yapabilecek kişilerde bulunması gerekli özellikleri tanımlar
|
3- |
Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler faaliyetlerini bilir
|
4- |
Halkla ilişkilerde kullanılan araç, gereç ve yöntemleri bilir
|
5- |
Sağlık kuruluşlarında medya ile ilişkileri bilir.
|
6- |
Sağlık kuruluşlarının hedef kitle analizini yapabilir.
|
7- |
Halkla ilişkilerle ilgili temel teorik yaklaşımları bilir
|
8- |
Türkiye'deki halkla ilişkiler ve iletişim sektörünü tanır
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
|
|
2- |
Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
|
|
3- |
Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
|
|
4- |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
|
|
5- |
Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
|
6- |
Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
|
|
7- |
Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
|
|
8- |
Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
|
|
9- |
Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
|
|
10- |
Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
|
|
11- |
Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
|
|
12- |
Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
|
|
14- |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
15- |
Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
|
|
16- |
Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
|
|
17- |
Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
|
|
18- |
Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
76
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders Notları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-1.Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkiler ( Tengilimoğlu D. Ankara- 2001)
2.Sağlık Hizmetlerinde halkla ilişkiler (Uludağ A. Konya-2010).
3. Hastanelerde Halkla İlişkiler (Işık M. Konya-2011)
|
|