Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME Birinci düzey MÖP 403 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, matematik öğretmen adaylarının problem çözmenin matematik eğitimindeki yerini, öğrencilere farklı stratejilerle problem çözme ve problem kurma becerisi kazandırmanın yöntemlerini tanımalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem kurmanın değerlendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Problem ve problem çözme
2- Problem türleri
3- Problem çözme öğretiminin önemi
4- Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler
5- Matematiksel problem çözme stratejileri
6- Matematiksel problem çözme stratejileri
7- Problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi
8- Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri
9- Ara sınav
10- Problem çözmenin değerlendirilmesi
11- Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi
12- Problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri
13- Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması
14- Problem kurmanın değerlendirilmesi
15- Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma ve problem kurmanın değerlendirilmesi.
16- Beceri temelli problemlerin çözümleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Problem çözmeye ve problem kurmaya yönelik farklı yaklaşımları inceler.
2- Problem türleri ve problem çözme-kurma stratejilerini tanır.
3- Farklı problem çözme ve kurma stratejilerine örnekler verir.
4- Öğrencilere problem çözme ve kurma becerisi kazandırmaya yönelik ders içeriği hazırlar.
5- Öğrencilere problem çözme ve problem kurma becerisi kazandırmaya yönelik ders uygulaması yapar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Polya, G. (2017). Nasıl Çözmeli: Matematiksel Yönteme Yeni Bir Bakış-How to Solve It? (Çeviri). Ankara: TÜBİTAK Kitaplar Müdürlüğü. • Yazgan, Y. ve Arslan, Ç. (2019). Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı Kaynaklar • A.S.Posamentier, S.Krulik, Corwin Press, 1998. Brown, S. I., & Walter, M. I. (2005). The art of problem posing. Psychology Press.

Ders ile ilgili dosyalar