Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bil.öğr. > MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MATEMATİKTE PROBLEM ÇÖZME Birinci düzey MÖP 403 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, matematik öğretmen adaylarının problem çözmenin matematik eğitimindeki yerini, öğrencilere farklı stratejilerle problem çözme ve problem kurma becerisi kazandırmanın yöntemlerini tanımalarını sağlamaktır.
Dersin tanımı Problem ve problem çözme, problem türleri, problem çözme öğretiminin önemi, problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler, matematiksel problem çözme stratejileri ve problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi; farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri, problem çözmenin değerlendirilmesi; problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi, problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri, farklı problem kurma çalışmalarının yapılması; ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma; problem kurmanın değerlendirilmesi.

Dersin içeriği
1- Problem ve problem çözme
2- Problem türleri
3- Problem çözme öğretiminin önemi
4- Problem çözme ile ilgili son dönemde ortaya çıkan gelişmeler
5- Matematiksel problem çözme stratejileri
6- Matematiksel problem çözme stratejileri
7- Problem çözmede çoklu gösterimlerin önemi
8- Farklı problem çözme stratejileri ile çözülebilecek problem örnekleri
9- Ara sınav
10- Problem çözmenin değerlendirilmesi
11- Problem kurmanın tanımı, süreci, özellikleri ve önemi
12- Problem kurma sınıflamaları, problem kurma stratejileri
13- Farklı problem kurma çalışmalarının yapılması
14- Problem kurmanın değerlendirilmesi
15- Ortaokul matematik dersi öğretim programında ve ders kitaplarında problem kurma ve problem kurmanın değerlendirilmesi.
16- Beceri temelli problemlerin çözümleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Problem çözmeye ve problem kurmaya yönelik farklı yaklaşımları inceler.
2- Problem türleri ve problem çözme-kurma stratejilerini tanır.
3- Farklı problem çözme ve kurma stratejilerine örnekler verir.
4- Öğrencilere problem çözme ve kurma becerisi kazandırmaya yönelik ders içeriği hazırlar.
5- Öğrencilere problem çözme ve problem kurma becerisi kazandırmaya yönelik ders uygulaması yapar.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimine ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi alanında bilimsel araştırma yapabilir.
3- Bu alanın öğretimine yönelik strateji, yöntem ve tekniklerini etkili biçimde kullanır.
4- Öğretim süreci içinde ve dışında etkili iletişim becerilerine sahip olur.
5- Din ve değerlerle ilgili temel kavramları tanır.
6- Kuran ve Hz. Muhammed in söz ve öğretileri ile ilgili temel bilgilere sahip olur.
7- Dinler ve dini akımlar hakkında bilgi sahibi olur.
8- Günümüz inanç problemleri ve güncel dini konular hakkında bilgi sahibi olur.
9- Eğitim ve öğretim vereceği yaş grubuna ait gelişimsel ve ruhsal bilgi donanımına sahip olur.
10- Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme uygulamaları yapabilir.
11- Bilgi ve iletişim teknolojilerini teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur.
12- Türk eğitim tarihi ve sisteminin yapısı, tarihsel gelişimi hakkında yeterli bilgiye sahip olur.
13- Türk islam sanatları, edebiyatı ve musikisi hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
14- Topluma hizmet bilinci ile görev misyonunu yerine getirme becerisine sahip olur.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Polya, G. (2017). Nasıl Çözmeli: Matematiksel Yönteme Yeni Bir Bakış-How to Solve It? (Çeviri). Ankara: TÜBİTAK Kitaplar Müdürlüğü. • Yazgan, Y. ve Arslan, Ç. (2019). Matematiksel Sıradışı Problem Çözme Stratejileri ve Örnekleri. Ankara: Pegem Akademi.
Yardımcı Kaynaklar • A.S.Posamentier, S.Krulik, Corwin Press, 1998. Brown, S. I., & Walter, M. I. (2005). The art of problem posing. Psychology Press.

Ders ile ilgili dosyalar