Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > ZOOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ZOOLOJİ Birinci düzey TBD 103 Zorunlu 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. OSMAN İBİŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. OSMAN İBİŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı hayvansal hücre, doku ve sistemlerin tanıtımını sağlayarak hayvansal organizmaların organizasyonu ve vücut yapılarının işlevlerini temel düzeyde tanıtmaktır.Omurgasız hayvan şubelerini ve fonksiyonlarını bir düzende vermektir.
Dersin tanımı Hücre bölünmesi,Kalıtım ve gen kavramları,Transkripsiyon ve Translasyon Dokular, sistemler, Hayvan şubeleri ve fonksiyonları

Dersin içeriği
1- Hücre ve hücre organelleri
2- Hücre zarı ve fonksiyonları
3- Hücre bölünmesi
4- Kalıtım ve gen kavramları
5- Transkripsiyon ve translasyon
6- Dokular (Epitel, Bağ ve kemik doku )
7- Dokular (Kas, Kıkırdak,Kan ve sinir doku)
8- Sistemler (İskelet ve Sinir sistemi)
9- Sistemler (Dolaşım ve Boşaltım sistemi)
10- Sistemler (Solunum, Sindirim sistemi)
11- Sistemler (Endokrin ve Üreme sistemi)
12- Hayvan şubeleri(Porifera,Cnidaria, Platyhelmintes)
13- Hayvan şubeleri(Nematoda, Annelida, Arthropoda)
14- Hayvan şubeleri (Echinodermata, Chordata)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre ve hücre organellerini tanımlar
2- Zar yapısı ve işlevlerini tanımlar
3- Kalıtım ve gen kavramları kavramlarını tanımlar
4- Transkripsiyon ve translasyon hakkında bilgi sahibi olur
5- Dokular hakkında bilgi sahibi olur
6- Sistemler hakkında bilgi sahibi olur
7- Hayvan şubeleri ve fonksiyonlarını hakkında bilgi sahibi olur
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 6 2 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Genel Biyoloji, Abdurrahman Aktümsek, Muhsin Konuk, Nobel Yayın Dağıtım Ankara, 2011
Yardımcı Kaynaklar Biyoloji (Biology/Campbell-Reece Altıncı baskıdan çeviri)- Palme yayıncılık Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar