Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ALİ ERDEM ÖZTÜRK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Ö. Orkun DEMİRAL / Prof. Dr. Serpil Sariözkan
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
saha ve klinik şartlarda gametogenezis ve fizyolojisinin öneminin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
saha ve klinik şartlarda gametogenezis ve fizyolojisinin öneminin öğretir
|
1- |
HAYVAN TÜRLERİNDE TESTİS VE OVARYUM ANATOMİ VE HİSTOLOJİSİ
|
2- |
SPERMATOGENEZİS FİZYOLOJİSİ
|
3- |
SPERMATOGENEZİSİN ENDOKRİNOLOJİK DÜZENİ
|
4- |
HAYVAN TÜRLERİNDE SPERMATOGENEZİS VE SÜREÇLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
|
5- |
SPERMATOGENEZİS AKSAKLIKLARI, LABORATUAR VE KLİNİK TEŞHİSİ
|
6- |
SPERMATOGENEZİS VE İNFERTİLİTE
|
7- |
SINAV
|
8- |
OOGENEZİS FİZYOLOJİSİ
|
9- |
OOGENEZİSİN ENDOKRİNOLOJİK DÜZENİ
|
10- |
HAYVAN TÜRLERİNDE OOGENEZİS VE SÜREÇLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI
|
11- |
OOGENEZİS AKSAKLIKLARI, LABORATUAR VE KLİNİK TEŞHİSİ
|
12- |
OOGENEZİS VE İNFERTİLİTE
|
13- |
REPRODÜKTİF BİOTEKNOLOJİLER VE GAMETOGENEZİS
|
14- |
SINAV
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
erkek ve dişi hayvanlarda gametogenezisin fizyolojisini öğrenir
|
2- |
erkek hayvanlarda gametogenezis fizyolojisinin klinik önemini ve etkinliğini öğrenir
|
3- |
erkek hayvanlarda gametogenezis fizyolojisinin saha şartlarındaki önemi ve etkinliğini öğrenir
|
4- |
dişi hayvanlarda gametogenezis fizyolojisinin klinik önemini ve etkinliğini öğrenir
|
5- |
dişi hayvanlarda gametogenezis fizyolojisinin saha şartlarındaki önemi ve etkinliğini öğrenir
|
6- |
gametogenezisin reprodüktif biyoteknolojilerdeki önemini öğrenir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
8
|
1
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
8
|
1
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Noakes D.E., Parkinson T.J., England G.C.W., 2003. Arthur’s Veterinary Reproduction and Obstetrics, Saunders Inc., New York Morrow D.A., 1986. Current Theraphy in Theriogenology, Saunders Inc., New York Johnston S.D., Kustritz M.V.R., Olson P.N.S., 2001. Canine and Feline Theriogenology, Saunders Inc., New York Feldman E.C., Nelson R.W., 1996. Canine and feline endocrinology and reproduction, Saunders Inc., New York Dersle ilgili ek ders notları sağlanacaktır. Kedi ve Köpeklerde Doğum ve Jinekoloji(Ed: Kaymaz,Fındık,Rişvanlı, Köker 2013, Malatya) Çiftlik Hayvanlarında Doğum ve Jinekoloji(Eds:Semacan, Kaymaz, Fındık, Rişvanlı, Köker), Medipres, 2012, Malatya.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|