Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > İlköğretim Matematik Öğretmenliği > İLERİ ANALİTİK KİMYA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ ANALİTİK KİMYA Birinci düzey EAK 501 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM NARİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Derste öğrencinin analitik kimyanın temel prensiplerini öğrenerek laboratuvarda karşılaşabileceği problemleri anlama, değerlendirme ve çözme kabiliyetinin sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Analitik kimyanın teorisi, çözelti hazırlama, pH kavramı, temel reaksiyonlar ve bu reaksiyonun analitik kimyada kullanımı, sonuçların istatistiksel değerlendirilmesi ve analiz sonuçlarının verilmesi

Dersin içeriği
1- Analitik kimyanın temel tanımlamaları1. Analitik Kimyanın Tanımı ve Temel Kavramları
2- Analitik Kimyada İstatistiksel Analiz
3- Gravimetrik Analiz Metotları
4- Titrimetrik Analiz Metotları
5- Sulu-Çözelti Kimyası, Kimyasal Denge
6- Denge Hesaplarının Karmaşık Dengelere Uygulanması
7- ARA SINAV
8- Nötralleşme Titrasyonlarında Kullanılan Çözeltiler ve İndikatörler, Titrasyon Eğrileri, Tampon Çözeltiler
9- Çöktürme Titrimetrisi, Kompleks Oluşum Titrasyonları
10- Redoks Reaksiyonları, Elektrokimyasal Hücreler, Elektrot Potansiyelleri, Redoks Titrasyon Eğrileri, Redoks Titrasyonlarında Kullanılan İndikatörler
11- Redoks Titrasyonlarının Uygulamaları
12- Seçilmiş Analiz Metotları
13- Seçilmiş Analiz Metotları
14- Seçilmiş Analiz Metotları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sulu çözelti kimyasının anlaşılması ve analitik kimyada kullanımının öğrenilmesi
2- pH kavramı ve analitik kimyadaki önemi ve kullanımının öğrenilmesi
3- Yaş kalitatif ve kantitatif analiz metotlarının öğrenilmesi
4- Tampon sistemlerinin öğrenilmesi
5- analitik problemlerin çözünümünün öğrenilmesi
6- Analize nasıl karar verileceğinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi ile bilimsel bilginin üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
3- Öğrencilerin farklı matematik öğrenme alanlarına özgü öğrenme özellikleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bu bilgileri sınıf içi uygulamalarında kullanır.
4- Ulusal ve uluslararası eğitim sistemlerinin psikolojik, felsefi ve sosyolojik temelleri ile tarihsel gelişimleri hakkında bilgi sahibidir.
5- Atatürk ilke ve inkılâplarının önemini benimser; insan hakları, demokrasi ve mesleki etik gibi evrensel değerler ve normlara saygılı davranır.
6- Alanıyla ilgili güncel kuramsal ve uygulamalı bilgileri takip eder; farklı bağlamlarda ortaya çıkan matematik öğrenme/öğretme olay ve olgularını modeller, doğru ve sistematik olarak yorumlar ve değerlendirir.
7- Matematik eğitimiyle ilgili güncel sorunları fark eder, doğru ve yanlış uygulamaları ayırt eder, iyi uygulama örneklerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
8- Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, özel gereksinimlerini dikkate alarak ve etkili sınıf yönetimi becerilerini kullanarak amaca uygun öğrenme ortamları oluşturur ve ders materyalleri geliştirir.
9- Matematik öğretim programları, öğretim yöntem, strateji ve teknikleri ile süreç ve sonuç değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir.
10- Bireysel ve grup etkinliklerini (ders planı, sosyal faaliyet, proje, vb.) planlar, yürütür, değerlendirir ve öz-düzenlemeler yapar.
11- Kendini sürekli geliştirme ve yenilemeye karşı olumlu bir tutum sergiler, yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, kişisel ve mesleki gelişimi için gereksinimlerini belirler ve zayıf olduğu alanlarda kendini geliştirir.
12- Çalıştığı kurumun kalite süreçlerine uygun davranır ve kalitenin sürdürülebilmesi için kişisel ve kurumsal etkileşim kurar.
13- Ulusal ve uluslararası gündemi takip eder; güncel problemler için çözüm önerileri geliştirir ve toplumla paylaşır.
14- Alanıyla ilgili sözlü ve yazılı iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
15- Matematik ve matematik eğitimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
16- Sanatsal, sosyal ve kültürel etkinliklere aktif olarak katılır.
17- Çevreye karşı duyarlıdır ve çevreyi koruma bilincinde öğrenciler yetiştirir.
18- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil kullanma bilgi ve becerisine sahiptir.
19- Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki uygulamaları yürütebilecek düzeyde bilişim teknolojileri bilgisine ve uygulama becerisine sahiptir.
20- Mesleği ile ilgili yasal mevzuatı bilir ve öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Fundamentals of Analytical Chemistry, 7. Ed. Skoog, West and Holler, 1996
Yardımcı Kaynaklar Kantitatif Analiz Kitabı, 4. Baskı, T. Gündüz, 1990

Ders ile ilgili dosyalar