Ön koşul dersleri
|
Dersin önşartı bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ TALHA TAŞKANAT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Coğrafyanın bilgisayar ortamında temsil edilmesine dayanan ve harita bilgileri ile sayısal verilerin, mekansal referanslarla depolanmasını ve kullanılmasını sağlayan sisteme ilişkin temel tanımlar ve ilkelerin anlatılmasıdır.
|
Dersin tanımı
|
Coğrafi Bilgi Sistemleri konusundaki teorik bilgiler ile ülkemizde ve dünyadaki uygulamalara ilişkin örneklerin anlatlmasına dayalıdır. Teorik bilgiler, veri yönetimi, depolanması, ve mekansal bilgi haline getirilerek kullanılması ve buna hizmet eden yardımcı disiplinlerin (Uzaktan Algılama) temel prensiplerini içermektedir. Bunun yanında kullanılan teknik donanımların ve yazılımların da özellikleri, kapasiteleri ve farklılıkları hakkında bilgiler, teknolojinin bugünkü durumunu takip etmek açısından anlatılmaktadır
|
1- |
Tanışma, programın tanıtılması
Coğrafya, Bilgi ve Sistem tanımları
|
2- |
Temel Harita Bilgileri ve Coğrafi Bilgi Sisteminin Tarihsel Gelişimi
|
3- |
Bilgi Sistemleri, Konumsal Olmayan Bilgi Sistemleri, Konumsal Bilgi Sistemleri
|
4- |
Coğrafi Bilgi Sistemi Tanımı, Fonksiyonları, Bileşenleri
|
5- |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Veri Toplama ve Değerlendirme Yöntemleri
|
6- |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Veri Yönetimi I
|
7- |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Veri Yönetimi II
|
8- |
Coğrafi Bilgi Sistemi ve Konum Analizleri
|
9- |
Arasınav
|
10- |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Sistem Tasarımı
|
11- |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Yazılım Donanım Örnekleri
|
12- |
Coğrafi Bilgi Sistemi Uygulamaları
|
13- |
Arazi Bilgi Sistemi
|
14- |
Kent Bilgi Sistemi
|
15- |
Afet Yönetimi ve Acil Durum Yönetimi
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Coğrafi veri tanımı ve kullanımı
|
2- |
Veri tabanı özellikleri
|
3- |
Bilgisayar kullanımı ve teknolojileri
|
4- |
Kent Bilgi Sistemi
|
5- |
Planlama ve Coğrafi Bilgi Sistemi İlişkisi
|
6- |
Coğrafi Bilginin Planlamada kullanımı
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kentsel Tasarım
|
|
2- |
Kent ve Bölge Planlama
|
|
3- |
Ulaşım
|
|
4- |
Peyzaj
|
|
5- |
Ekoloji
|
|
6- |
Sosyoloji
|
|
7- |
Şehircilik Tarihi
|
|
8- |
Sanat Tarihi
|
|
9- |
Kentsel Koruma
|
|
10- |
Bilgisayar Destekli tasarım
|
|
11- |
Kentsel Coğrafya
|
|
12- |
Mimarlık Bilgisi
|
|
13- |
Ekonomi
|
|
14- |
Gayrimenkul Değerleme ve Konut
|
|
15- |
İstatistik
|
|
16- |
İmar Hukuku
|
|
17- |
Çizim ve Sunum Teknikleri
|
|
18- |
Planlama Kuram ve Teknikleri
|
|
19- |
Yabancı Dil
|
|
20- |
Genel Kültür
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
2
|
26
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
4
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
66
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|