Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > ENERJİ SİSTEMLERİ LABORATUVARI-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENERJİ SİSTEMLERİ LABORATUVARI-I Birinci düzey ESM 405 Zorunlu 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Ön koşul yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ GÜLŞAH ELDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SALTUK BUĞRA SELÇUKLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı HALİL HAKAN AÇIKEL SEYFETTİN GÜREL
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE EĞİTİM
Dersin amacı Öğrencilere deneysel çalışma yapma, deneysel analiz yapma, alet kullanma ve deneysel rapor yazma konularında beceri kazandırmak.
Dersin tanımı Sistemlerin deneysel analizini yapmak, cihazları kullanmak, deneysel verileri incelemek

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Deney nasıl yapılır?
3- Laboratuvarların kullanımı
4- PV Sistemler Deneyi
5- Akışkan Yataklı Isı Transferi Deneyi
6- DC Seri Motor Karakteristiklerinin İncelenmesi Deneyi
7- Seri Paralel Bağlı Pompa Deneyi
8- Zorlanmış Konveksiyonlu Isı Transferi Deneyi
9- DC Seri Jeneratör Karakteristiklerinin İncelenmesi Deneyi
10- Laminer Viskoz Isı Değiştiricileri Deneyi
11- AC Akım, Gerilim ve Güç Deneyi
12- Elektroliz
13- Kaynamalı Isı Transferi Deneyi
14- Sonuçlar ve değerlendirmeler
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- deneysel çalışma yapma tecrübesine sahip olabilecek.
2- deneysel sonuçları analiz edip yorumlayabilecek.
3- ölçme aletlerini kullanabilecek.
4- bir deneysel çalışmayı tamamlayıp rapor halinde sunabilecek.
5- hız, basınç, debi, sıcaklık, AC ve DC akım gibi büyüklükleri ölçebilecek.
6- PV sistemleri ölçümleri yapabilmek
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Deney föyleri
Yardımcı Kaynaklar Deney notları

Ders ile ilgili dosyalar