Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MAKRO İKTİSAT |
Birinci düzey |
A-İKT206 |
Seçmeli |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
İKT.102 İktisada Giriş II veya İKT.104 Introduction To Economics II
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ AYTEKİN ALTIPARMAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof Dr. Faik BİLGİLİ, Doç. Dr. Eyyup ECEVİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik, yüz yüze anlatım
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, hangi tekniklerin ve/veya metotların makro iktisadi analizlerde öğrencilere faydalı olacağını göstermektir.
|
Dersin tanımı
|
Makro iktisat dersi, temel makroekonomik konuları tanımlamakta ve hangi politik önerilerin bu konuların çözümünde takip edilebileceğini araştırmaktadır.
|
1- |
Makro İktisadın Temel Konuları
|
2- |
Toplam Harcama Modeli: Toplam talebin bileşenleri, tüketim fonksiyonu
|
3- |
Toplam Harcama Modeli: İlaveler-sızıntılar ve toplam planlanan harcamalar
|
4- |
Potansiyel Dengesizlikler: Enflasyonist ve deflasyonist açık, çarpan mekanizması
|
5- |
Potansiyel Dengesizlikler: Çarpan mekanizmasının enlasyonist-deflasyonist açığa intibakı
|
6- |
Potansiyel Dengesizlikler: Toplam arz-toplam talep açığı ve denge GSYİH
|
7- |
Maliye politikası
|
8- |
Vize Sınavı
|
9- |
Para Politikası
|
10- |
IS-LM Modeli: IS ve LM eğrisinin türetilmesi
|
11- |
IS-LM Modeli: IS-LM modelinde denge ve IS-LM eğrilerinde kaymalar
|
12- |
IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Genişletici-daraltıcı maliye politikaları
|
13- |
IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Genişletici-daraltıcı para politikaları
|
14- |
IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Maliye ve para politikalarında uç durumlar I
|
15- |
IS-LM Modelinde Etkinlik Politikası: Maliye ve para politikalarında uç durumlar II
|
16- |
Dönem Sonu Sınavları
|
17- |
Dönem Sonu Sınavları
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ulusal gelir yaklaşımları ve toplam harcama konularıyla makroekonomik analiz yapar.
|
2- |
Sızıntılar ve ilaveler kavramlarının ekonomideki etkisini çözümler.
|
3- |
Çarpan mekanizması üzerinden uygulanan politikaların ekonomi üzerindeki etkisini araştırır.
|
4- |
Para piyasası, emek piyasası ve mal piyasası ile ilgili farklı politika yaklaşımlarını anlatır
|
5- |
IS-LM modeli bağlamında ekonominin genel dengesinin analiz edilmesinde etkin bakış açısı sunar.
|
6- |
Klasikler, Keynezyenler, Monetaristler, Yeni Keynesyenler, Yeni Klasikler yaklaşımlarını anlatır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
|
|
2- |
İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
|
|
3- |
İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
|
|
4- |
İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
|
|
5- |
İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
|
|
6- |
Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
|
|
7- |
İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
|
|
8- |
Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
|
|
9- |
İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
|
|
10- |
İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
|
11- |
Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
|
|
12- |
Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
|
|
13- |
İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
|
|
14- |
Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
|
|
15- |
İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
|
|
16- |
Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
|
|
17- |
Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
|
|
18- |
Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
|
|
19- |
Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
|
20- |
ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
7
|
7
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
119
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Ünsal, Erdal, Makro İktisat, 10. Baskı, İmaj Yayıncılık, Ankara, 2013.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Parkin, Michael, Macroeconomics, Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, New York, 1996. -Schiller, R. Bradley, The Macro Economy Today, Sixth Edition, McGraw Hill, Inc., New York, 1994.
|
|