Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > SEMİNER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SEMİNER İkinci düzey JFM 500 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ü. Haluk ATASEVER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Belirli bir konuda akademik araştırma ve sunum yapabilme yeteneğini kazandırmak.
Dersin tanımı Belirli bir konuda birden fazla kaynağa dayalı bir inceleme yapılması, yazım kurallarına uygun yazılı bir metin haline getirilmesi ve bir dinleyici topluluğuna sözlü olarak sunulması. Sözlü sunuşlarda karşılıklı bilgi aktarımına yönelik tartışma alışkanlıklarının edinilmesi.

Dersin içeriği
1- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
2- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
3- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
4- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
5- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
6- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
7- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
8- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
9- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
10- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
11- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
12- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
13- Araştırma konusuyla ilgili literatür araştırmasının yapılması ve seminere hazırlık
14- Araştırma konusuyla ilgili dinleyici bir kitle önünde seminer verilmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Araştırma yapabilme ve seminer verebilme yeteneği kazanabilir.
2- Mesleki bir problemi çözebilir.
3- Elde ettiği sonuçları yorumlayabilir.
4- Kendisini mesleki açıdan ifade edebilir.
5- Meslek yaşamı boyunca toplum içinde sunum/konuşma yapabilir.
6- -----
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 1 40 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 10 30
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar İlgili çalışmayla ilgili tüm derslerin ders notları ve Harita Mühendisliği ile ilgili mesleki yayınlar.

Ders ile ilgili dosyalar