Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > MEYVE VE SEBZELERDE DERİM SONRASI KAYIPLAR VE ÖNLEME YÖNTEMLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEYVE VE SEBZELERDE DERİM SONRASI KAYIPLAR VE ÖNLEME YÖNTEMLERİ İkinci düzey BB641 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERCAN YILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERCAN YILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Ar. Gör. Hasan Talha ÜNSAL
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Meyve ve sebzelerde derim sonrasında meydana gelen kayıpları etkileyen faktörleri ve önleme yöntemlerini tartışmak.
Dersin tanımı Meyve ve Sebzelerde derim sonrası oluşan kayıplar, kayıpları etkileyen faktörler, kayıpların oluştuğu aşamalar, bu kayıpların nedenleri ve bu kayıpları önleme yollarının ele alınması

Dersin içeriği
1- Ürün kayıpları
2- Ürün kayıplarını etkileyen derim öncesi faktörler
3- Ürün kayıplarını etkileyen derim öncesi faktörler
4- Su kaybı
5- Derim sonrası hastalıkla ve kontrolü
6- Derim sonrası hastalıkla ve kontrolü
7- Derim sonrası hastalıkla ve kontrolü
8- Fizyolojik bozulmalar
9- Fizyolojik bozulmalar
10- Fizyolojik bozulmalar
11- Yaşlanma
12- İstenmeyen fiziksel gelişmeler
13- Kompozisyon değişimleri
14- Öğrencilerin sözlü sunumları ve tartışma
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- meyve ve sebzelerde derim sonrası oluşan hastalık ve bozulmaları teşhis edebilecektir
2- meyve ve sebzelerde derim sonrası oluşan kayıpları etkileyen faktörleri açıklayabilecektir
3- kayıpların oluştuğu derim sonrası aşamaları tayin edebilecektir
4- kayıpları önleme yollarını karşılaştırabilecektir
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 6 6 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 14 5 70
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 32 2 64
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Karaçalı, İ., 2004. Bahçe Ürünlerinin Muhafazası ve Pazara Hazırlanması. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 494, İzmir, 472s.
Yardımcı Kaynaklar Özcan, M., 2020. Ürün muhafazası ve pazarlama ders notu. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Samsun.

Ders ile ilgili dosyalar