Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Kültürel Çalişmalar (yüksek Lisans) > KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR ÇALIŞMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI KÜLTÜR ÇALIŞMALARI İkinci düzey KLM 517 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. HASAN ALİ ŞAHİN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı ESKİ ÇAĞ KÜLTÜRLERİNİ KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELEMEK VE BÖYLECE ÇİN''DEN YUNANİSTAN''A KADAR OLAN BÖLGEDE GELİŞEN FARKLI MEDENİYETLERİN ORTAK VE FARKLI YÖNLERİNİ ORTAYA ÇIKARMAK
Dersin tanımı ESKİ DOĞU VE BATI MEDENİYETİNİN KAYNAKLARINA İNEREK GÜNÜMÜZE NASIL ULAŞTIKLARINI İNCELEMEK

Dersin içeriği
1- Sumer medeniyeti ve mitolojisi
2- Hitit Mitolojisi ve kültürü
3- Hitit Kültürü üzerine Sumer-Babil etkisi
4- Yunan mitolojisi üzerine Hitit ve Sumer etkisi nedir
5- Roma mitolojisi üzerinde Yunan etkisi nedir
6- I. Binde Hitit devletinin mirası nelerdir.
7- Geç Hitit beyliklerinin sanatı ve bunun üzerine Arami ve Asur etkisi
8- –Urartu kültürü, yazısı, sanatı, mimarlığı
9- Que, Samal krallıklarına Luwi etkisi
10- Anadolu’da I. Binde kullanılan yazı türleri, Hiyeroglif Luwice, Fenikece Tabal krallığı ve kültür yapısı
11- Melitene krallığı ve Hitit kültürünün devamı
12- Friglerin tarihi ve kültürü Frig dini sanatı ve mimarlığı
13- Lidya Krallığının siyasi ve sosyal yapısı, –Lidya Krallığının İon şehirleriyle olan İlişkileri
14- Sumer, Babil Asur uygarlığının ortaya çıkışı
15- Sumer dini, sanatı, edebiyatının diğer kültürlere etkisi nedir,
16- Türk kültürü ile Sumer ve Hatti kültürlerinin ortak özelliği nedir
17- Sumer ve Hitit kültürünün ortak yönleri nelerdir
18- Sumer uygarlığının Batı uygarlığına etkileri nelerdir
19- Doğu-Batı kültürel etlileşimler nelerdir
20- sınav

Dersin öğrenme çıktıları
1- Anadolu''da M.Ö. I. bin yıl başlarında ne tür değişimler yaşanmıştır. öğrenilmiş olacak
2- Anadolu''ya M.Ö. I. binyıl başlarında kimler gelmiştir. bunların dilleri nelerdir.öğrenilecek 3-
3- M.Ö. I. bin yılda Doğu Anadolu''da meydana gelen gelişmeler nelerdir. Urartular kimdir. ne tür bir uygarlık kurmuşlardır.
4- Frigler nereden ve ne zaman gelmilşlerdir. etnisiteleri nedir. frigleri yönetim anlayışı, kültürü nelerdir.
5- Lidyalıar ne zaman ortaya çıkmışlardır. bunların etnik yapısı nedir. batı Anadolu''da ne gibi bir uygarlık kurdular.
6- Lidyalılar Egenin doğu kıyısındaki kentlerle ne tür kültürel ilişkiler içinde olmuşlardır.
7- Urartular Yeni Asur devletiyle savaşırken onlardan yazı ve diğer kültür unsurlarını nasıl almışlardır.
8- Urartuların Pers devlet yönetimi üzerine et kisi olmuş mudur? bunlar nelerdir. 9-
9- Frigler diğerlerine göre daha çok mucit bir kavim midir. hayvan masalları, çengelli iğne, friz, flüt bunlardan mı kalmıştır.
10- Anadolu''da yaşayan kavimlerin birbirlerine,ne ne tür etkileri oldu, Batı Yunan dünyasına bunlar nasıl ulaştı öğrenilmiş olacak.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kültürel Çalışmalar alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2- Kültürel Çalışmalar alanında yerli/yabancı yazılı kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3- Kültürel Çalışmalar alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4- Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6- Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7- Kültürel Çalışmalar alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini teşvik eder. Toplumun siyasi, iktisadi, ahlaki duyarlılığı hakkında çözümlemeler yapar.
8- Kültürel Çalışmalar alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, çalışmalarına uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10- Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11- Kültürel Çalışmalar alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 22 1 22
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 2 30
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar