Giriş | English

Lisans > Turizm Fakültesi > Turizm İşletmeciliği > RUSÇA II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RUSÇA II Birinci düzey TUR316.1 Seçmeli 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe-Rusça
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYSEL SARIKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Aysel SARIKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Günlük yaşama dair konuşma yapabilmelerini; turistler/müşterilerle mesleki düzeyde iletişim kurabilmelerini ve basit düzeyde metinleri sözlük yardımıyla okuyabilmelerini sağlamak ve gelecekte kendi kendilerine dillerini geliştirebilme becerisini kazandırmaktır.
Dersin tanımı Başlangıç seviyesinde Rusça öğretimi.

Dersin içeriği
1- -in halinde olumsuz cümle kullanımı
2- У вас есть kalıbına olumlu ve olumsuz cevap verme
3- без/с edatları kullanımı
4- Sayma sayıları kullanımı ve in hali
5- Para ve fiyat söylemleri
6- Tarih ve c/по edatları kullanımı
7- ismin -i halinde isimlerin kullanımı
8- ismin -i halinde sıfatların kullanımı
9- ismin -i halinde iyelik ve şahıs zamirlerinin kullanımı
10- Saatler, -i halinde zaman belirten edat kullanımları
11- ismin -e halinde isimlerin kullanımı
12- Otelde oluşabilecek problemlere cevap verme
13- Saatler c/до kullanımı
14- Basit cümle yapıları, Türkçe''den Rusça''ya, Rusça''dan Türkçe''ye çeviri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yavaş ve basit düzeyde Rusça söylenenleri anlama becerisi kazanır.
2- Temel düzeyde gramer bilgisi edinir.
3- Müşteri ile çok temel konuşma kalıplarına sahip olur.
4- Rusça konuşanlar/ müşteriler karşısında istenileni/sorulanı anlayabilme yetkinliği kazanır.
5- Rusça konuşan insanlarla basit düzeyde iletişim kurar.
6- Rus dilinin mantığını kavrar.
7- Basit düzeyde Rusça''dan Türkçe''ye ve Türkçe''den Rusça''ya çeviri yapar.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
2- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur,
3- İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
4- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
5- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir,
6- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir,
7- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır,
8- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir,
9- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır,
10- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur,
11- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular,
12- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular,
13- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır,
14- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir,
15- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir,
16- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur,
17- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar,
18- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser,
19- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur,
20- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 1 4
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     138
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Pyat'' zvyozd Express kurs po russkomu yazıku dlya rabotnikov servisa, S.A.Havronina
Yardımcı Kaynaklar Praktiçeskiy kurs russkogo yazıka dlya rabotnikov servisa, S.A.Havronina Govorite pravil''''''''no, N.B. Karavanova; Russian in Exercises, Khavronina-Shirochenskaya

Ders ile ilgili dosyalar