Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Uluslararasi İlişkiler > KÜRESELLEŞME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KÜRESELLEŞME Birinci düzey D-ULS208 Seçmeli 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ÖMER KURTBAĞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NAİL TANRIÖVEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Küreselleşme ile ilgili temel teori, kavram ve tartışmaları inceler.
Dersin tanımı Küreselleşmenin tanımını yaparak farklı teorik yaklaşımlar ışığında küreselleşmenin neden ve sonuçlarını inceler. Küreselleşmenin güvenlik, kalkınma ve kültür alanlarında uluslararası ve ulusal siyasete etkilerini açıklar.

Dersin içeriği
1- Küreselleşme nedir?
2- Küreselleşme Yeni bir Olgu mu?
3- Küreselleşme: Neden ve Etkileri
4- Küreselleşmeye ilişkin Temel Yaklaşımlar
5- Hiper-küreselleşmeci Yaklaşım
6- Şüpheci Yaklaşım
7- Dönüşümcü Yaklaşım
8- Ara sınav
9- Küreselleşme ve "Tarihin Sonu" Tezi
10- Küreselleşme ve "Medeniyetler Çatışması" Tezi
11- Küreselleşme ve Güvenlik
12- Küreselleşme ve Kültürel Politik Ekonomi
13- Küreselleşme, Küreselcilik, Kabilecilik
14- Küreselleşme ve Kalkınma
15- Sonuç ve Değerlendirme
16- Yarıyıl Sonu Sınavı
17- Yarıyıl Sonu Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Küreselleşme ile ilgili temel teorik ve kavramsal yaklaşımları kullanır.
2- Küreselleşmeye ilişkin küresel piyasa ve küresel sivil toplum gibi temel kavramları açıklar.
3- Küreselleşmeye ilişkin teorik ve kavramsal yaklaşımları karşılaştırır.
4- Küreselleşmeyi tarihsel bir perspektiften analiz eder.
5- Küreselleşme ile birlikte uluslararası sistemi yeniden şekillendiren aktör, yapı ve süreçleri analiz eder.
6- Küreselleşmenin ulus devlet üzerindeki etkilerini açıklar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2- Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3- Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4- Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5- Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6- Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7- Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8- Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9- Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10- Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11- Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12- Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13- Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14- Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15- Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 7 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bülbül, K. (2009) Küreselleşme:Temel Metinler, Ankara: Orion Kitabevi.
Yardımcı Kaynaklar Şenses, F. (2004) ''Neoliberal Küreselleşme Kalkınma İçin Bir Fırsat mı, Engel mi?'', Kalkınma ve Küreselleşme, 1, 13-54.

Ders ile ilgili dosyalar