Giriş | English

Lisans > Mimarlik Fakültesi > Şehir ve Bölge Planlama > KENTSEL KORUMA VE YENİLEME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KENTSEL KORUMA VE YENİLEME Birinci düzey ŞBP512 Zorunlu 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. CEYHAN YÜCEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SEDA ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU, DOÇ.DR CEYHAN YÜCEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Nursena KITLIK
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulama
Dersin amacı Öğrencilere, korunmaya değer nitelik gösteren yerleşmelerde, karakteristik özelliklerin belirlenmesinde değerlendirme ölçütlerinin saptanması, kentsel ölçekte koruma amaçlı karar alma ve planlama hedeflerinin belirlenmesi, korunması ya da yenilenmesi gerekli alanlara uygulanacak müdahale biçimleri ve yöntemleri konusunda bilgi verilmesi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Ders ortak bir program ve içeriğe bağlı olarak 2 şube halinde yürütülecektir. A ve B Şubeleri olarak işlenecek derste, kuramsal anlatım konu başlıkları ders içeriği kısmında belirtilmiştir ve her şube ders sorumlusu tarafından konu anlatımları gerçekleştirilecektir. Kuramsal anlatımlar sonrasında öğrencilerden uygulama yapması beklenmektedir ve uygulamalar da A ve B Şubesi olarak yapılacaktır. Uygulama değerlendirmeleri öğrencilere iletilen rubriğe gore gerçekleştirilecektir.

Dersin içeriği
1- Dersin amacı, içeriği, haftalık ders izlencesi ve değerlendirmeye ilişkin bilgilendirme
2- Koruma ve kentsel korumada temel kavramlar
3- Koruma anlayışının tarihi gelişimi
4- Kentsel koruma ve yenilemede yasal, örgütsel, politik ve ekonomik boyut
5- Dünyada ve Türkiye’de kentsel koruma ve yenileme uygulamaları, öğrenci uygulamaları konusunda bilgilendirme
6- Analiz çalışmalarının sunumu
7- Analiz çalışmalarının sunumu
8- Arasınav
9- Analiz verileri arasında ilişki kurabilme
10- İlişki kurulan verilere bağlı sorun tanımlama
11- Sorunlara bağlı kentsel çevrenin korunması ve planlanması konusunda çözüm geliştirme
12- Sorunlara bağlı kentsel çevrenin korunması ve planlanması konusunda çözüm geliştirme
13- Sorunlara bağlı kentsel çevrenin korunması ve planlanması konusunda çözüm geliştirme
14- Sınıf içi uygulamalar konusunda genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Korunması gerekli mirasın belirlenmesine ilişkin kriterleri saptayabilme.
2- Evrensel miras kavramlarını ve ölçütlerini kavrama.
3- Kültürel mirasın saptanması, korunması ve yaşatılması konusunda karar alabilme.
4- Kentsel dokularda korunmaya değer nitelikleri belirleyebilme.
5- Kentsel mirasın korunması ve planlanması konusunda deneyim kazanma.
6- Korunacak kentsel dokularda mekansal düzenleme becerisi kazanma.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kentsel Tasarım
2- Kent ve Bölge Planlama
3- Ulaşım
4- Peyzaj
5- Ekoloji
6- Sosyoloji
7- Şehircilik Tarihi
8- Sanat Tarihi
9- Kentsel Koruma
10- Bilgisayar Destekli tasarım
11- Kentsel Coğrafya
12- Mimarlık Bilgisi
13- Ekonomi
14- Gayrimenkul Değerleme ve Konut
15- İstatistik
16- İmar Hukuku
17- Çizim ve Sunum Teknikleri
18- Planlama Kuram ve Teknikleri
19- Yabancı Dil
20- Genel Kültür
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     124
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Kuban, D., 2001, Türkiye’de Kentsel Koruma, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul Ahunbay, Z., 1999, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul Özel, S., 1998. Uluslararası Alanda Kültür Varlıklarının Korunması, Alkım Yayınları, İstanbul Delafons, J., 1997, Politics of Preservation, E&F Spon Publication, London Larkham, P. J., 1996, Conservation and the City, Routledge Publication, London Zeren, N., 1991. Koruma Amaçlı İmar Planı Yapım ve Uygulama Sorunları, İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi Şehir ve Bölge Planlama Bölümü, İ.T.Ü. Çevre ve Şehircilik Uygulama-Araştırma Merkezi, Proje No: 71/20 Zeren, N., 1981. Kentsel Alanlarda Alınan Koruma Kararlarının Uygulanabilirliği, Doktora Tezi, İ.T.Ü. Mimarlık Fakültesi, İstanbul

Ders ile ilgili dosyalar