Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > DESEN VII
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DESEN VII Birinci düzey HEY403 Zorunlu 7 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze / Online, senkron, anlatım, tartışma, uygulama
Dersin amacı Desenin doğrudan nesneye bağlı yöneliminin aksine, desenin; çizgi/yüzey/hareket/zaman gibi elemanlarını ve olgularını yaratıcı düşünebilme, farklı teknikler kullanarak uygulayabilme.
Dersin tanımı Desenin, çağdaş sanattaki farklı yaklaşımlar çerçevesinde sorgulanması ve incelenmesi.

Dersin içeriği
1- Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme. Çizgi-Yüzey-Uzam I. Serbest Proje Deseni
2- Çizgi-Yüzey-Uzam I. Serbest Proje Deseni
3- Çizgi-Yüzey-Uzam I. Serbest Proje Deseni
4- Çizgi-Yüzey-Uzam I. Serbest Proje Deseni
5- Temsilin imkânı/imkânsızlığı olarak desen (Yüce kavramının sorgulanması) II. Serbest Proje Deseni
6- Temsilin imkânı/imkânsızlığı olarak desen (Yüce kavramının sorgulanması) II. Serbest Proje Deseni
7- Temsilin imkânı/imkânsızlığı olarak desen (Yüce kavramının sorgulanması) II. Serbest Proje Deseni
8- Ara sınav
9- Işık-Zaman-Uzam III. Serbest Proje Deseni
10- Işık-Zaman-Uzam III. Serbest Proje Deseni
11- Işık-Zaman-Uzam III. Serbest Proje Deseni
12- Otoportre IV. Serbest Proje Desen
13- Otoportre IV. Serbest Proje Desen
14- Otoportre IV. Serbest Proje Desen
15- Final sınavı.
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Modeli iki boyutlu yüzey içerisinde doğrudan yansıtabilme, çizebilme.
2- Desene ait eleman ve olguları farklı teknikler kullanarak yaratıcı ve özgün düşünebilme, uygulayabilme.
3-
4-
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sanatçı ve sergi katalogları.
Yardımcı Kaynaklar -Spaceliner sergi kataloğu, 2015, Arter. -Zero Geleceğe Geri Sayım sergi kataloğu, 2015, Sabancı Ünüiversitesi Sakıp Sabancı Müzesi. -Norbert Lynton, “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitabevi, 2015.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir