Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DESEN VII |
Birinci düzey |
HEY403 |
Zorunlu |
7 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA SEVİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze / Online, senkron, anlatım, tartışma, uygulama
|
Dersin amacı
|
Desenin doğrudan nesneye bağlı yöneliminin aksine, desenin; çizgi/yüzey/hareket/zaman gibi elemanlarını ve olgularını yaratıcı düşünebilme, farklı teknikler kullanarak uygulayabilme.
|
Dersin tanımı
|
Desenin, çağdaş sanattaki farklı yaklaşımlar çerçevesinde sorgulanması ve incelenmesi.
|
1- |
Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
Çizgi-Yüzey-Uzam
I. Serbest Proje Deseni
|
2- |
Çizgi-Yüzey-Uzam
I. Serbest Proje Deseni
|
3- |
Çizgi-Yüzey-Uzam
I. Serbest Proje Deseni
|
4- |
Çizgi-Yüzey-Uzam
I. Serbest Proje Deseni
|
5- |
Temsilin imkânı/imkânsızlığı olarak desen (Yüce kavramının sorgulanması)
II. Serbest Proje Deseni
|
6- |
Temsilin imkânı/imkânsızlığı olarak desen (Yüce kavramının sorgulanması)
II. Serbest Proje Deseni
|
7- |
Temsilin imkânı/imkânsızlığı olarak desen (Yüce kavramının sorgulanması)
II. Serbest Proje Deseni
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Işık-Zaman-Uzam
III. Serbest Proje Deseni
|
10- |
Işık-Zaman-Uzam
III. Serbest Proje Deseni
|
11- |
Işık-Zaman-Uzam
III. Serbest Proje Deseni
|
12- |
Otoportre
IV. Serbest Proje Desen
|
13- |
Otoportre
IV. Serbest Proje Desen
|
14- |
Otoportre
IV. Serbest Proje Desen
|
15- |
Final sınavı.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Modeli iki boyutlu yüzey içerisinde doğrudan yansıtabilme, çizebilme.
|
2- |
Desene ait eleman ve olguları farklı teknikler kullanarak yaratıcı ve özgün düşünebilme, uygulayabilme.
|
3- |
|
4- |
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
1
|
7
|
Ödevler
|
8
|
2
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
1
|
1
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
4
|
3
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
125
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
8
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sanatçı ve sergi katalogları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Spaceliner sergi kataloğu, 2015, Arter.
-Zero Geleceğe Geri Sayım sergi kataloğu, 2015, Sabancı Ünüiversitesi Sakıp
Sabancı Müzesi.
-Norbert Lynton, “Modern Sanatın Öyküsü”, Remzi Kitabevi, 2015.
|
|