Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > İktisat > EKONOMETRİYE GİRİŞ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EKONOMETRİYE GİRİŞ II Birinci düzey B-İKT308 Zorunlu 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri STAT I ve STAT II
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. ALİ GÖKHAN YÜCEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. CÜNEYT DUMRUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teorik & Uygulama
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere alanları ile ilgili mikro ve makro verileri elde etme ve bunları ampirik nicel analiz ile yorumlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin tanımı Bu ders, çoklu klasik regresyon modelinin analizine giriş niteliğindedir. Ders matrislerlerle regresyon tahmin işlemlerini hipotez testleri, normalllik, çoklu bağlantı, otokorelasyon ve farklı varyans gibi konuları içermektedir.

Dersin içeriği
1- Çoklu regresyon analizi: Gauss-Markov teoremi, matrisler aracılığıyla çoklu regresyon modelinin tahmini.
2- Çoklu Regresyon Modelinin Alternatif Fonksiyonel Formları ve Tahmini.
3- Modele ve katsayılarına ilişkin hipotez testi I (t ve F-Testleri)
4- Modele ve katsayılarına ilişkin hipotez testi I (Değişken Toplama ve Silme Testleri, Chow Testi, Gözlem Sayısındaki Artışın Tahmin Sonuçlarına Etkisinin Test Edilmesi)
5- Klasik regresyon modeli I ve Bilgisayar Laboratuvarı Uygulamalarında kukla değişkenlerin kullanımı.
6- Klasik regresyon modelinde kukla değişkenlerin kullanımı II (Dummy Variable ile Chow testi)
7- Çoklu regresyon modelinin varsayımlarının ihlali: Çoklu bağlantı
8- ARASINAV
9- Bilgisayar Laboratuvarında Çoklu Eşdoğrusallık Üzerine Bir Uygulama
10- Değişken Varyans I
11- Değişken Varyans II
12- Otokorelasyon
13- Normallik Testleri
14- Bilgisayar Laboratuvarı Uygulamaları
15- Zaman Serisi Analizlerine Giriş
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ekonomik ve sosyal konular üzerine veri toplar.
2- Öğrenciler ham veriyi istatistiksel ve ekonometrik analizlere uygun hale getirir.
3- Öğrenciler veriyi oluşturan mekanizmaları açıklayan ekonometrik modeller kurar.
4- Öğrenciler ekonometrik analizler aracılığıyla elde edilmiş olan sonuçları yorumlar.
5- Öğrenciler bağımsız bir ampirik araştırmayı başlangıcından sonuna dek yürütür.
6- Öğrenciler bir ekonometri yazılımını (EViews), istatistiksel ve ekonometrik analiz yapmak için kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
2- İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
3- İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
4- İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
5- Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
6- Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
7- İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
8- İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
9- Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
10- Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
11- İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
12- Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
13- İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
14- Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
15- İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
16- Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
17- Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     137
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ekonometri (Recep Tarı; 2010), Temel Ekonometri (Gujarati; 2001 [çeviri])
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar