Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Heykel > DESEN III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DESEN III Birinci düzey HEY203 Zorunlu 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze / Online, senkron, anlatım, tartışma, uygulama
Dersin amacı Canlı ve cansız modelleri; oran-orantı, hareket, form, mekân ilişkisi bağlamında çözümleyebilmek. Nesneler arasında ilişki kurarak gördüğünü çizebilmek ve el becerisini geliştirmek.
Dersin tanımı Desenin, farklı yaklaşım ve teknikler çerçevesinde sorgulanması ve incelenmesi.

Dersin içeriği
1- -Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme. -15.-18. yy. desen örnekleri (sunum).
2- -Sanat tarihinden portre örnekleri (sunum). Portre uygulaması giriş. -Portre uygulamaları devam.
3- -Örnek sanatçı sunumu. Portre uygulamaları devam. -Portre uygulamaları final.
4- -Sanat tarihinden el etüdü örnekleri (sunum). El etüdü giriş. -El etüdü uygulaması final.
5- -Sanat tarihinden ayak etüdü örnekleri (sunum). Ayak etüdü giriş. -Ayak etüdü uygulaması final.
6- -Otoportre sunum. Otoportre uygulaması giriş. (Tüm boy) -Otoportre uygulama devam.
7- -Örnek sanatçı sunumu. Otoportre uygulama devam. -Otoportre uygulaması final -Ara Sınav
8- -Desende iç mekân (sunum). İç mekân çizimi başlangıç. -İç mekân uygulaması devam.
9- -İç mekân uygulaması devam. -İç mekân uygulaması final.
10- -Desende dış mekân (sunum). Dış mekân çizimi başlangıç. -Dış mekân uygulaması devam. -Ödev (2 adet 35x50 figür etüdü)
11- -Dış mekân uygulaması devam. -Dış mekân uygulaması final.
12- -Sanat tarihinden natürmort örnekleri (sunum). Natürmort başlangıç. -Natürmort çalışması - Mekan ve kompozisyon ilişkisi.
13- -Natürmort çalışması – Valör-çizgi ilişkisi. -Natürmort çalışması - Valör-çizgi ilişkisi.
14- -Natürmort çalışması – Biçim-renk ilişkisi -Natürmort çalışması – Biçim-renk ilişkisi
15- Final sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Modeli iki boyutlu yüzey içerisinde doğrudan yansıtabilme, çizebilme.
2- Desene ait oran-orantı, hareket, kompozisyon kurallarını kullanabilme, farklı tekniklerle uygulayabilme.
3-
4-
5-
6-
7-
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
2- Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
3- Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
4- Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
5- Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
6- Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
7- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
8- Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
9- Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
10- Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
11- Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
12- Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
13- Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
14- Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
15- Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 9 3 27
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sanatçı/sergi katalogları
Yardımcı Kaynaklar -Jean Genet, "Giacometti’nin Atölyesi", Metis yayıncılık, İstanbul, 2007 -Paul Klee, "Modern Sanat Üzerine", Altıkırkbeş yayın, İstanbul, 2013 -Richard Leppert, “Sanatta Anlamın Görüntüsü”, Ayrıntı yayınları, İstanbul, 2009 -Angela Gair, “The Artist’s Handbook”, Abbeydale Press, England, 1998 -Hazel Harrison, “How to Paint&Draw”, Anness Publishing, 2007

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -