Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DESEN III |
Birinci düzey |
HEY203 |
Zorunlu |
3 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI ASLAN SEVİNÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze / Online, senkron, anlatım, tartışma, uygulama
|
Dersin amacı
|
Canlı ve cansız modelleri; oran-orantı, hareket, form, mekân ilişkisi bağlamında çözümleyebilmek. Nesneler arasında ilişki kurarak gördüğünü çizebilmek ve el becerisini geliştirmek.
|
Dersin tanımı
|
Desenin, farklı yaklaşım ve teknikler çerçevesinde sorgulanması ve incelenmesi.
|
1- |
-Ders içeriği ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme.
-15.-18. yy. desen örnekleri (sunum).
|
2- |
-Sanat tarihinden portre örnekleri (sunum). Portre uygulaması giriş.
-Portre uygulamaları devam.
|
3- |
-Örnek sanatçı sunumu. Portre uygulamaları devam.
-Portre uygulamaları final.
|
4- |
-Sanat tarihinden el etüdü örnekleri (sunum). El etüdü giriş.
-El etüdü uygulaması final.
|
5- |
-Sanat tarihinden ayak etüdü örnekleri (sunum). Ayak etüdü giriş.
-Ayak etüdü uygulaması final.
|
6- |
-Otoportre sunum. Otoportre uygulaması giriş. (Tüm boy)
-Otoportre uygulama devam.
|
7- |
-Örnek sanatçı sunumu. Otoportre uygulama devam.
-Otoportre uygulaması final
-Ara Sınav
|
8- |
-Desende iç mekân (sunum). İç mekân çizimi başlangıç.
-İç mekân uygulaması devam.
|
9- |
-İç mekân uygulaması devam.
-İç mekân uygulaması final.
|
10- |
-Desende dış mekân (sunum). Dış mekân çizimi başlangıç.
-Dış mekân uygulaması devam.
-Ödev (2 adet 35x50 figür etüdü)
|
11- |
-Dış mekân uygulaması devam.
-Dış mekân uygulaması final.
|
12- |
-Sanat tarihinden natürmort örnekleri (sunum). Natürmort başlangıç.
-Natürmort çalışması - Mekan ve kompozisyon ilişkisi.
|
13- |
-Natürmort çalışması – Valör-çizgi ilişkisi.
-Natürmort çalışması - Valör-çizgi ilişkisi.
|
14- |
-Natürmort çalışması – Biçim-renk ilişkisi
-Natürmort çalışması – Biçim-renk ilişkisi
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Modeli iki boyutlu yüzey içerisinde doğrudan yansıtabilme, çizebilme.
|
2- |
Desene ait oran-orantı, hareket, kompozisyon kurallarını kullanabilme, farklı tekniklerle uygulayabilme.
|
3- |
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Heykel sanatını çağın dinamikleriyle beraber düşünür, yaratıcı ve özgün eserler ortaya koyar.
|
|
2- |
Heykel sanatında geleneksel malzeme/teknikleri tanır ve uygulamalı olarak bilir.
|
|
3- |
Sanat ve heykel sanatıyla ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
|
|
4- |
Heykel eğitimindeki yöntem ve yaklaşımların gelişimini ve dönüşümünü, diğer disiplinler ile ilişki kurarak değerlendirir.
|
|
5- |
Edindiği sanat kültürü ve eğitimi ile ortaya koyduğu özgün eserlerle, toplumun sanat düşüncesine katkıda bulunur.
|
|
6- |
Alanı ile ilgili terminolojiyi bilir. Buna uygun olarak sanatsal ifade biçimlerini doğru ve etkili olarak kullanır.
|
|
7- |
Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder ve bunları uygulama sürecinde etkili olarak kullanır.
|
|
8- |
Bir sanat projesini geliştirme, planlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
9- |
Diğer meslek alanlarında ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır ve sorumluluk üstlenir.
|
|
10- |
Demokrasiye ve insan haklarına, toplumsal, bilimsel, kültürel değerlere ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.
|
|
11- |
Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
|
|
12- |
Diğer sanat disiplinleri ile ilgili uygulamaları da asgari düzeyde kullanır.
|
|
13- |
Temel sanat prensiplerini tanır ve kompozisyon içerisinde kullanarak analitik düşünce becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin bir şekilde görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
|
15- |
Mesleki uygulamalarda etik sorumlulukları kavrar, benimser ve uygular.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
6
|
84
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
2
|
14
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
9
|
3
|
27
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
145
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
60
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
40
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Sanatçı/sergi katalogları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-Jean Genet, "Giacometti’nin Atölyesi", Metis yayıncılık, İstanbul, 2007
-Paul Klee, "Modern Sanat Üzerine", Altıkırkbeş yayın, İstanbul, 2013
-Richard Leppert, “Sanatta Anlamın Görüntüsü”, Ayrıntı yayınları, İstanbul, 2009
-Angela Gair, “The Artist’s Handbook”, Abbeydale Press, England, 1998
-Hazel Harrison, “How to Paint&Draw”, Anness Publishing, 2007
|
|