Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Tarih > BÜYÜK SELÇUKLU TARİHİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BÜYÜK SELÇUKLU TARİHİ II Birinci düzey TAR 2008 Seçmeli 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ AYHAN AFŞIN ÜNAL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. AYHAN AFŞİN ÜNAL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ------
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Büyük Selçuklu Devleti'nin siyasi tarihini öğretmek.
Dersin tanımı Lisans

Dersin içeriği
1- Melikşah Devri iç isyanlar.
2- Büyük Vezir Nizamülmülk ve Devleti İranlılaştırma Politikası
3- Melikşah'ın ölümü ve Selçuklu Devleti'nin Durumu,
4- Melikşah'ın oğlu Berkyaruk ve Üvey Annesi Terken Hatun arası saltanat mücadelesi.
5- Sultan Berkyaruk Devri.
6- Haçlılarla ve Batinilerle mücadeleler.
7- Berkyaruk ve kardeşi Mehmet Tapar arasındaki saltanat mücadeleleri. Berkyaruk'un ölümü.
8- Sultan Mehmet Tapar Dönemi, Karahanlılar, Gazneliler ve Gürcülerle ilişkiler.
9- ARA SINAVI
10- Mehmet Tapar dönemi iç isyanlar ve Haçlılarla mücadele.
11- Mehmet Tapar'ın ölümü, kişiliği ve devlet adamlığı.
12- Sultan Sencer (Sancar) Dönemi, Karahanlılar, Gazneliler ve Abbasiler ile ilişkiler.
13- Büyük Selçuklu devleti ve Karahıtaylarla ilişkiler, Katvan Savaşı.
14- Sultan Sencer'in Gurlularla mücadelesi. Oğuz İsyanı ve Devletin Yıkılışı.
15- YARIYILSONU SINAVI
16- ---------
17- ----------
18- ------------
19- ----------
20- -----------

Dersin öğrenme çıktıları
1- Oğuzların İslamiyet’i kabulünün sonuçlarını değerlendirirler.
2- Büyük Selçuklu Devleti''nin kuruluşundan yıkılışına kadar siyasi tarihini öğrenirler.
3- Büyük Delçuklu Devleti''nin Türk-İslâm ve dünya tarihi içindeki yerini öğrenirler.
4- Büyük Selçuklu Devleti''nin devlet teşkilat yapısını öğrenirler
5- Selçukluların İslamiyete ve islam dünyasına yaptıkları katkıları öğrenirler
6-
7- ------------
8- -----------
9- -----------
10- ------------

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13- Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16- Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17- Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18- Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Mustafa DEMİR; Büyük Selçuklular Tarihi, Sakarya Yayınları, Sakarya 2011, 249 s.
Yardımcı Kaynaklar Osman Turan Selçuklular Tarihi ve Türk islam Medeniyeti,Ötüken yayınları. Mehmet Altay Köymen,Büyük Selçuklu İmparatorluğu Tarihi,I.II.II.Ciltler,T.T.K.Yayınları. Mehmet Altay Köymen,Selçuklu Devri Türk Tarihi,T.T.K.Yayınları. Ali Sevim-Erdoğan Merçil,Selçuklu Devletleri tarihi,T.T.K.Yayınları. Sergey Grigoroviç Agacanov,Selçuklular,Ötüken Yayınları. Türkler ,Cilt III.,Yeni Türkiye Yayınları.

Ders ile ilgili dosyalar