Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MİMARLIKTA MEKAN KAVRAMI |
Birinci düzey |
MİMS68 |
Seçmeli |
3 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. FİLİZ SÖNMEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. FİLİZ SÖNMEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
FİLİZ SÖNMEZ
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatımı ve öğrenci sunumları
|
Dersin amacı
|
Mimari mekan kavramı üzerine kuramsal ve genel bilgi edinme.
|
Dersin tanımı
|
Derslerde öğrenciler doğal mekan, yapay mekan ve karma mekan kavramları çerçevesinde sınıfça yapılacak kritik ve tartışmalarla, öğrencilerin mimari mekan kavramını öğrenmek üzerine bilgilerinin değerlendirilmesini sağlar.
|
1- |
Dersin işlenişi hakkında bilgi vermek
|
2- |
Modern mimarlık ve mekan kavramı
|
3- |
Mimarlık Tarihinde mekan kavramının yeri
|
4- |
Mekanın Öğeleri
|
5- |
İç mekan-dış mekan
|
6- |
Mekan Algılaması
|
7- |
Mekan Organizyonu
|
8- |
Toyo Ito mimarlığı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
9- |
ARASINAV
|
10- |
Tadao Ando Mimarlığı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
11- |
Zaha Hadid Mimarlığı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
12- |
Emre Arolat Mimarlığı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
13- |
Libeskind Mimarlığı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
14- |
Behruz Çinici Mimarlığı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
15- |
Carlo Scarpa Mimarlığı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
16- |
Frank Lloyd Wright Mimarlığı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
17- |
.Mies Van Der Rohe mimarlığı
Öğrencilerin seçtikleri konu sunumları
|
18- |
.
|
19- |
.
|
20- |
.
|
1- |
Öğrenci mimari mekan kavramı hakkında temel bilgi edinir.
|
2- |
Mekan öğelerini öğrenir.
|
3- |
Mimari mekan örnekleriyle görsel algılama biçimini geliştirir.
|
4- |
Mekan kavramı hakkında öğrendiği kuramsal bilgileri mimari tasarım gibi uygulamalı derslerde kullanabilme yetisi kazanır.
|
5- |
Mekan-zaman kavramı üzerine yapılan tartışmaları değerlendirme becerisi kazanır.
|
6- |
Mimari mekanı iki ve üç boyutlu anlama ve değerlendirme becerisi kazanır.
|
7- |
.
|
8- |
.
|
9- |
.
|
10- |
.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
|
|
2- |
Tasarım Düşüncesi Becerisi
|
|
3- |
Kuramsal Bilgi Becerisi
|
|
4- |
Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
|
|
5- |
Eleştirel Düşünme
|
|
6- |
Araştırma ve Yorumlama Becerileri
|
|
7- |
Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
|
|
8- |
Geniş Kapsamlı Tasarım
|
|
9- |
İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
|
|
10- |
Toplum ve Çevre Sorumluluğu
|
|
11- |
Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
|
|
12- |
Taşıyıcı Sistemler
|
|
13- |
Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
|
|
14- |
Proje ve Yapım Yönetimi
|
|
15- |
Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
|
|
16- |
Sürdürülebilir Tasarım
|
|
17- |
Tarihi Çevre Koruma Bilinci
|
|
18- |
Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
|
|
19- |
Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
8
|
2
|
16
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
2
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
9
|
18
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
80
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Özer, B., Mimaride Mekan : Frank Lloyd Wright ve Guggenheim Müzesi, Akademi Dergisi sayı 7, İstanbul 1967. Modern Architecture A-Z Book.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Özer, B., Mimaride Mekan : Frank Lloyd Wright ve Guggenheim Müzesi, Akademi Dergisi sayı 7, İstanbul 1967. Modern Architecture A-Z Book.
2. Joedicke, J., Bir Mimari Mekan Kuramına Giriş ve Aynı Zamanda Mimarinin Durumunun Saptanması İçin Deneme, Bauen-t-Wohnen 1968/9, çev.: Doç. Attila Arpat, İTü Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi Matbaası.
3. Bayhan, İ. , Mekan ve Mekan Kavramı, Ders notlan
4. Güvenç, B., Mekan ve Eğitim Sorunları ve Bir Mekan Antropolojisine Doğru, Mimarlık 1976.
5. Hesselgren, S., The Language of Architecture, Applied Science Publishers Ltd., Barking-Essex, England, s. 329.
|
|