Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ |
Birinci düzey |
UEE 205 |
Zorunlu |
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Öğrenciler Mekanik dersini başarı ile tamamlamış veya ders içeriğine hakim olmalıdır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ SERPİL ÖZKILIÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. TUĞRUL OKTAY, DOÇ. DR. EMRE ACAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün
|
Dersin amacı
|
Aerodinamik dersi için öğrencilerin bilgi ve bererilerini arttırmak.
|
Dersin tanımı
|
Aerodinamik ve Uçuş Teorisi gibi derslerin daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacak kavramların tanıtıldığı giriş seviyesi bir derstir.
|
1- |
Akışkanlar ve fiziksel özellikleri
|
2- |
Akışkanların statiği
|
3- |
Akışkanların kinematiği
|
4- |
Akışkanların kinetiği (Hareket Denklemleri)
|
5- |
İmpuls-Momentum denklemi ve uygulamaları
|
6- |
Serbest ve Cebri Vorteks hareketleri
|
7- |
Boyut analizi ve uygulamaları
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Potansiyel akımlar
|
10- |
Yağlama problemi, Dönen eş eksenli silindirik borular arasındaki akım)
|
11- |
Viskozite, sıvı direnci, akışın etkileri
|
12- |
Bernoulli teoremi, venturi.
|
13- |
Akışkanların dinamiği
|
14- |
Genel tekrar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Akışkanlar ve fiziksel özellikleri,
|
2- |
Akışkanların statiği, kinematiği gibi özelliklere hakim olunması
|
3- |
Potansiyel akımların anlaşılması
|
4- |
İmpuls-Momentum denklemi ve uygulamaları,
|
5- |
Serbest ve Cebri Vorteks hareketleri,
|
6- |
Boyut analizi ve uygulamaları gibi konuların öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
|
2- |
Havacılık operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir.
|
|
3- |
Bakım uygulamaları için gerekli olan modern teknik doküman ve araçları seçip ve kullanabilir.
|
|
4- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ulusal ve uluslararası havacılık otoriteleri tarafından belirlenen yönerge ve/veya üretici talimatları doğrultusunda uygular, sorunları tanımlar ve uygun düzeltici eylemde bulunabilir.
|
|
5- |
Bilgiye erişebilir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve bakım el kitapları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
|
|
6- |
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir.
|
|
7- |
Ekip bilincine sahiptir ve gerektiğinde ekip üyeleriyle koordineli çalışabilir.
|
|
8- |
Ulusal ve uluslararası havacılık çevrelerinde alanı ile ilgili bakım kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir, çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
|
|
9- |
Alanı ile ilgili tüm teknik ve idari dokümanları arşivleyebilir ve güncel olarak takip eder.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle hava yolu ulaştırması konusunda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilmek ve kendini sürekli yenileyebilmek, alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
|
|
11- |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
|
|
12- |
Teknik resim bilgisini uygulamada etkin kullanır.
|
|
13- |
Uluslararası seviyede alanındaki bilgileri izler, alanı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar ve sorunlara çözüm önerileri geliştirir, düşüncelerini yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
|
14- |
Türkçe ve İngilizceyi sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde kullanır.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahiptir.
|
|
16- |
Hava ulaştırma sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre ve iş güvenliği koruma konusunda ve bakım uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilince sahiptir.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Aksel, M.H., Fluid Mechanics, Lecture Notes, METU, 1992. Soğukoğlu, M., Fluid Mechanics (in Turkish), Birsen Yayınevi, 2001. White, Frank M., Fluid Mechanics, McGraw-Hill
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Akışkanlar Mekaniği Ders Notları
|
|