Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Fizik > FİZİKÇİLER İÇİN ELEKTRONİK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİKÇİLER İÇİN ELEKTRONİK Birinci düzey FİZ204 Zorunlu 4 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GENÇASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. YILMAZ DAĞDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Fen Fakültesi Fizik bölümü öğrencilerinin elektronik cihazların ve devrelerin temellerini anlamak.
Dersin tanımı Elektronik devrelerin fiziksel temelleri belirtilmiş ve matematik karmaşıklıktan kaçınılmıştır.Öğrenilen bilgilerin seviyesini düşürmeden ölçme ve cihazlarda kullanılan pek çok elektronik devreleri açıklama imkanı sağlanmıştır.

Dersin içeriği
1- Doğru Akım Devreleri
2- Alternatif Akımlar
3- Alternatif Akım Devrelerinin Çözümlenmesi
4- Diyod Devreleri
5- Yarı_iletken Devre Elemanları
6- Trnsistörlü Yükselteçler
7- -
8- -
9- -
10- -
11- -
12- -
13- -
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ohm kanununu karmaşık devrelere uygulayabilir
2- çok ilmekli devrelerin analizini yapabilir
3- doğru akım ve alternatif akım kaynakları arasındaki farkı yorumlayabilir
4- alternatif akım devrelerini analizini yapabilir
5- yarı iletken fiziği hakkında kazanım sağlar
6- p-n eklemi ile yarıiletken fiziği arasında köprü kurabilir.
7- diyod devrelerinin analizini sağlayabilir
8- p-n eklemi teknoloji alanlarına yönelik kazanımlar sağlayabilir
9- transistörlerin devredeki rolünü anayabilir
10- mikroteknoloji alanı hakkında kazanımlar sunabilir

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
2- Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
3- Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
4- Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
5- Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
6- Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
7- Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
8- Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
9- Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
10- Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
11- Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
12- Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
14- Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 8 32
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 1 2
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Basic Elektronics For Scientists,James J.Brophy Türkçesi:Fenciler İçin Temel Elektronik,Çeviri:F.Köksal,H.Yüksel,K.Kıymaç,M.Zengin
Yardımcı Kaynaklar Ders Notlaeı

Ders ile ilgili dosyalar