Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 3
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 3 İkinci düzey TEM 813 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Tez önerisinin Tez İzleme Komitesi tarafından onaylanması gerekir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ASIM DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bölüm Öğretim Üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Uygulamalı
Dersin amacı Tez çalışmasının amacı, öğrencilerin yazacağı ve savunacağı bir tez ile Tekstil mühendisliği alanındaki bilgiye özgün katkı yapmasını sağlamaktır.
Dersin tanımı Araştırmanın yapılması, tezin tamamlanması ve savunulması.

Dersin içeriği
1- Tez ile ilgili araştırma yapmak
2- Tez ile ilgili araştırma yapmak
3- Tez ile ilgili araştırma yapmak
4- Tez ile ilgili araştırma yapmak
5- Tez ile ilgili araştırma yapmak
6- Sonuçları elde etmek
7- Sonuçları elde etmek
8- Sonuçları elde etmek
9- Sonuçları elde etmek
10- Sonuçları elde etmek
11- Sonuçları değerlendirmek
12- Sonuçları değerlendirmek
13- Sonuçları değerlendirmek
14- Sonuçları değerlendirmek
15- Sunum
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez çalışması için bir problem veya tez konusu tanımlanır ve kurgulanır.
2- Tez çalışmasında gerekli olan kaynaklar belirlenir ve kullanılır.
3- Araştırma program dahilinde yürütülür.
4- Elde edilen veriler analiz edilir.
5- Çalışma sırasında savunulabilir sonuçlar elde edilir ve geliştirilir.
6- Tez öğrencisi ikna edici bir tartışma yaparak tezini savunur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 1 450 450
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 100 100
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez çalışması ile ilgili kaynaklar (referanslar), makaleler, tezler, kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Tez çalışması ile ilgili temel çalışmalar, yayınlar

Ders ile ilgili dosyalar