Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DAVRANIŞ BİLİMLERİ |
Birinci düzey |
SEC110 |
|
2 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ELİF BİLGE ALİMOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR.ELİF BİLGE ALİMOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze görsel sunum yöntemiyle anlatım, soru cevap ve günlük hayattan paylaşımlarla olayların kavratılması.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin sosyal hayatta karşılaştıkları her türlü insan davranışı ve bu davranışlara neden olan etkenler hakkında bilgi sahibi olması ve insanlarla özellikle hasta ve hasta yakınlarıyla iletişimde bulunurken daha doğru davranışlar sergilemeleri amaçlanmıştır.
|
Dersin tanımı
|
Davranış Bilimleri, Savunma mekanizması ve tutumlar, Toplum, sosyal yapı, Toplumsallaşma, Kültür, Kültürel ve sosyal değerler, Kişilik Sosyal gruplar Duyum ve algı, Tepkisel koşullanma ve edinilen koşullanma yoluyla öğrenme, Kendini tanıma ve insanlarla iletişim, Hasta ve hasta yakınları ile iletişim
|
1- |
Davranış Bilimi tanımı,uygulama alanı ve ilişkili olduğu bilim dalları.
|
2- |
Davranışların temel kaynakları
|
3- |
Savunma Mekanizmaları
|
4- |
Nevrotik davranışlar, psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar
|
5- |
Davranış bilimlerinin temel kavramları. Rol, Kişilik, sosyal grup, liderlik, çatışma, yetki, yönetim, motivasyon, güç, otorite, norm, statü.
|
6- |
Kültür kavramı ve özellikleri. Örgütsel Kültür.
|
7- |
Davranışlara yön veren kültür kalıpları: Sosyal Değerler, Normlar, Gelenekler, görenekler, adetler, Anomi. Kültürel süreçler.
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Ara sınavı değerlendirmesi sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması
|
10- |
Duyum ve algı kavramları. Algılamanın özellikleri, Algılama hataları. Sosyalleşme kavramı, süreci, araçları, çeşitleri. Sosyal tabakalaşma. Sosyal Etki, Uyum ve İtaat kavramları ve deneyleri.
|
11- |
Öğrenme teorileri. Klasik ve edimsel koşullanma ile öğrenme.
|
12- |
Bilişsel Öğrenme teorileri.
|
13- |
İletişim kavramı, iletişimin unsurları, etkili iletişimi kolaylaştıracak özellikler.
|
14- |
Sağlık personelinin hasta ve yakınlarıyla iletişimi. Yaşlı ve çocuk hastalara yaklaşım. Türkçe bilmeyen hastalara yaklaşım.
|
15- |
Sağır dilsiz, görme ve zeka özürlü hastalara yaklaşım. Uyumsuz, saldırgan hastalara yaklaşım.
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Davranış Bilimi uygulama alanı ve ilişkili olduğu bilim dallarını bilir.
|
2- |
Savunma Mekanizmaları, Nevrotik davranışlar, psikozlar, psikosomatik rahatsızlıklar arasındaki ayrımı bilir.
|
3- |
Davranış bilimlerinin temel kavramlarını kavrar.
|
4- |
Kültür kavramını ve Davranışlara yön veren kültür kalıplarını bilir.
|
5- |
Sosyalleşme kavramını ve sürecini kavrar.
|
6- |
Algılama ve özelliklerini bilir.
|
7- |
Öğrenme teorilerini bilir.
|
8- |
Hasta ve yakınlarıyla, özelliklerine göre etkili ve doğru iletişim kurabilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
|
|
2- |
Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
|
|
3- |
Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
|
|
4- |
Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
|
|
5- |
Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
|
|
6- |
Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
|
|
7- |
Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
|
|
8- |
Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
|
|
9- |
Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
|
|
10- |
Analitik düşünme yeteneği kazanır.
|
|
11- |
Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
|
12- |
Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
|
|
13- |
Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
|
14- |
Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
|
|
15- |
Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
|
|
16- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
9
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
63
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Öğretim elemanının ders notları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Özkalp E, Arıcı H, Davranış Bilimlerine Giriş Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayıncılık 2-Güney, S, Davranış Bilimleri, Nobel Yayıncılık, 2006 3-Cüceloğlu Doğan, İnsan ve Davranışı. Remzi Kitabevi, 1991 4-H Adıgüzel, Ömer Yaratıcı Drama. Naturel Yayıncılık, 2002
|
|