Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM |
İkinci düzey |
MB 015 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin çeşitli boyutlarda incelenmesi ve bu sistemlerin aralarındaki ilişkinin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Ders kapsamında karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar bulunmaktadır.
|
1- |
Giriş
|
2- |
Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi
|
3- |
Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma
|
4- |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri yönlerinden karşılaştırılması
|
5- |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme yönlerinden karşılaştırılması
|
6- |
Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik
|
9- |
Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri
|
10- |
Farklı ülkelerde öğretmen yetiştirme sistemleri
|
11- |
Farklı ülkelerde eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri
|
12- |
Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma
|
13- |
Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar
|
14- |
Genel tekrar
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Karşılaştırmalı eğitimi tanımlar
|
2- |
Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırmaları açıklar
|
3- |
Farklı ülkeleri eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırır
|
4- |
Eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitliği tanımlar
|
5- |
Eğitimde reform ve yenileşmeyi tanımlar
|
6- |
Farklı ülkeleri eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik, eğitimde reform ve yenileşme girişimleri ve öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri açısından karşılaştırır
|
7- |
Eğitimle ilgili uluslararası sınavları, kurumları ve kuruluşlara örnek verir
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
73
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|