Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Rehberlik ve Psikolojik Danişmanlik > KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Birinci düzey MB 015 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin çeşitli boyutlarda incelenmesi ve bu sistemlerin aralarındaki ilişkinin öğretilmesi
Dersin tanımı Ders kapsamında karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi; karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma; farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması; farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik; farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri; farklı ülkelerde öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri; eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma; eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar bulunmaktadır.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Karşılaştırmalı eğitimin tanımı, kapsamı, tarihçesi
3- Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırma
4- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri yönlerinden karşılaştırılması
5- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme yönlerinden karşılaştırılması
6- Farklı ülkelerin eğitim sistemlerinin eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırılması
7- Ara sınav
8- Farklı ülkelerde eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik
9- Farklı ülkelerde eğitimde reform ve yenileşme girişimleri
10- Farklı ülkelerde öğretmen yetiştirme sistemleri
11- Farklı ülkelerde eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri
12- Eğitimde küreselleşme ve uluslararasılaşma
13- Eğitimle ilgili uluslararası sınavlar, kurumlar ve kuruluşlar
14- Genel tekrar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Karşılaştırmalı eğitimi tanımlar
2- Karşılaştırmalı eğitimde yöntem ve araştırmaları açıklar
3- Farklı ülkeleri eğitim sistemlerinin yapı, işleyiş, okul kademeleri, insan kaynakları, eğitimin finansmanı, eğitimde özelleşme, eğitimde politika oluşturma, planlama ve uygulama yönlerinden karşılaştırır
4- Eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitliği tanımlar
5- Eğitimde reform ve yenileşmeyi tanımlar
6- Farklı ülkeleri eğitimde cinsiyet, sosyal adalet ve eşitlik, eğitimde reform ve yenileşme girişimleri ve öğretmen ve eğitim/okul yöneticisi yetiştirme sistemleri açısından karşılaştırır
7- Eğitimle ilgili uluslararası sınavları, kurumları ve kuruluşlara örnek verir
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk milli eğitim sisteminin öngördüğü amaç ve ilkeleri tüm eğitim uygulamalarında temel alabilme
2- Çalıştığı kuruma ve çevresine özgün rehberlik ve psikolojik danışma programı geliştirebilme ve uygulayabilme
3- Türkçeyi ve İngilizceyi, istatistik ve bilgisayar uygulamalarını, bilimsel araştırma planlayıp yürütebilme ile ilişkili olarak kullanabilme
4- Farklı üstünlüğü ve yetersizliği olan bireyleri ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
5- Davranış bozukluğu gösteren çocuk ve yetişkinler ile kişilik bozukluğu gösteren yetişkinlere ait tanı kriterleri ile onları ayırt edebilme, destek olma ve sağaltım için sevk edebilme
6- Grupla ve bireysel psikolojik danışma oturumlarını planlayabilme, iletişim becerilerini (sözlü ve sözsüz) ve psikolojik danışma becerilerini doğru kullanabilme ve uygulayabilme
7- Eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini planlayabilme ve uygulayabilme
8- Ailelere, okul çalışanlarına ve yetişkinlere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik ile konsültasyon çalışmaları planlayabilme ve uygulayabilme
9- Bireyi tanıma amacıyla test ve test dışı teknikleri uygulama, yorumlama ve raporlama
10- Gelişim alanlarını, kuramlarını, dönemlerini ve uyum problemlerini, davranışın sosyal ve felsefi temellerini, öğrenme, öğretim ile yönetim kavram ve ilkelerini psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarına aktarabilme
11- Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin planlanmasında ve uygulanmasında mesleki etik kuralları ve psikolojik danışma ve rehberlik kuramlarını kullanabilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar