Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ÇEVRE EKONOMİSİ |
İkinci düzey |
İKT 578 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MELİKE DEDEOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. FERİT KULA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Çevresel sorunları tanımak, farkındalığı ve duyarlılığı arttırmak, politika araçlarını tanıtmak ve çözümler üretmektir. Öğrencilerin aktif katılımını hedeflemektir.
|
Dersin tanımı
|
-
|
1- |
Çevre İktisadına Giriş,
|
2- |
Çevre İktisadında Piyasalar, Çevresel Riskler, Çevre ve Doğal Kaynakların Değeri,
|
3- |
Maliyet-Fayda Analizi ve Çevre,
|
4- |
İktisadi Büyüme ve Sürdürülebilir Kalkınma,
|
5- |
Stratejik Etkileşim, Ticaret ve Çevre, Ulaşım ve Çevre, Su Kirliliği, İklim Değişikliğinin İktisadı,
|
6- |
Bio-Çeşitlilik, Kaynaklar ve Enerji Kullanımı, Türkiye ve Dünya’daki Çevre Sorunları Örnekleri
|
7- |
Dünya da ve Türkiye de başlıca doğal kaynaklar ve gelecek projeksiyonları
|
8- |
Ara Sınav
|
9- |
Nükleer enerji ve çevresel etkileri Hidroelektrik enerji ve çevresel etkileri
|
10- |
Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre İlişkisi ve Kentsel Dönüşüm AB de Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre İlişkisi Sürdürülebilir Ekonomik Refah Endeksi
|
11- |
Uluslararası Çevre Örgütleri ve Faaliyetleri Yeşil Pazarlama
|
12- |
Yenilenebilen ve yenilenemeyen doğal kaynaklar ve çevre kirliliği. Yenilenebilir enerji kaynaklarının artan önemi
|
13- |
Çevre Kirliliğinin Toplumsal ve Ekonomik Etkileri
|
14- |
Katı atıklardan doğan kirlilik, atık yönetimi Tehlikeli zehirli atıklar ve önemi ÇED ( Evresel Etki Değerlendirmesi)
|
15- |
Küresel ısınma İklim ve ekosistem değişikliği
|
16- |
Final Sınavı
|
17- |
Final Sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Ulusal ve uluslar arası çevre sorunlarına ilişkin politika çıkarımlarında bulunabilme
|
2- |
Çevre sorunlarını bölgesel ölçekte analiz edebilme ve konuya ilişkin ödev ve sunum hazırlayabilme
|
3- |
Çevre iktisadına ilişkin konularda yaratıcı ve bağımsız düşünme yeteneği elde edebilme
|
4- |
Çevre politikalarında emisyon yükü, transfer edilebilen izinler ve yasal yükümlülükler gibi çeşitli piyasa tabanlı konuları açıklayabilme
|
5- |
Alternatif çevre politikası araçlarını belirleyebilme ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme
|
6- |
Çevre kirliliğinin ekonomik ve toplumsal etkilerini analiz edebilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
|
|
2- |
Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
|
|
3- |
Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
|
|
4- |
Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
5- |
Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
6- |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
|
|
8- |
Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
|
|
9- |
Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
|
|
10- |
Mesleki terminolojiye hâkim olur.
|
|
11- |
Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
|
|
12- |
Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
|
|
13- |
Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
|
|
14- |
Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
|
|
15- |
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
|
|
16- |
Akademik dünyayı tanır.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
|
|
18- |
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
|
|
19- |
Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
|
|
20- |
Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
147
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Thampapilla, D. (2002). Environmental Economics. Oxford University Press: New York.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
F. Kula, Çevre Ekonomisi (Basılmamış ders notları).
|
|