Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (yüksek Lisans) > ÇEVRE EKONOMİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇEVRE EKONOMİSİ İkinci düzey İKT 578 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MELİKE DEDEOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. FERİT KULA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Çevresel sorunları tanımak, farkındalığı ve duyarlılığı arttırmak, politika araçlarını tanıtmak ve çözümler üretmektir. Öğrencilerin aktif katılımını hedeflemektir.
Dersin tanımı -

Dersin içeriği
1- Çevre İktisadına Giriş,
2- Çevre İktisadında Piyasalar, Çevresel Riskler, Çevre ve Doğal Kaynakların Değeri,
3- Maliyet-Fayda Analizi ve Çevre,
4- İktisadi Büyüme ve Sürdürülebilir Kalkınma,
5- Stratejik Etkileşim, Ticaret ve Çevre, Ulaşım ve Çevre, Su Kirliliği, İklim Değişikliğinin İktisadı,
6- Bio-Çeşitlilik, Kaynaklar ve Enerji Kullanımı, Türkiye ve Dünya’daki Çevre Sorunları Örnekleri
7- Dünya da ve Türkiye de başlıca doğal kaynaklar ve gelecek projeksiyonları
8- Ara Sınav
9- Nükleer enerji ve çevresel etkileri Hidroelektrik enerji ve çevresel etkileri
10- Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre İlişkisi ve Kentsel Dönüşüm AB de Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre İlişkisi Sürdürülebilir Ekonomik Refah Endeksi
11- Uluslararası Çevre Örgütleri ve Faaliyetleri Yeşil Pazarlama
12- Yenilenebilen ve yenilenemeyen doğal kaynaklar ve çevre kirliliği. Yenilenebilir enerji kaynaklarının artan önemi
13- Çevre Kirliliğinin Toplumsal ve Ekonomik Etkileri
14- Katı atıklardan doğan kirlilik, atık yönetimi Tehlikeli zehirli atıklar ve önemi ÇED ( Evresel Etki Değerlendirmesi)
15- Küresel ısınma İklim ve ekosistem değişikliği
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Ulusal ve uluslar arası çevre sorunlarına ilişkin politika çıkarımlarında bulunabilme
2- Çevre sorunlarını bölgesel ölçekte analiz edebilme ve konuya ilişkin ödev ve sunum hazırlayabilme
3- Çevre iktisadına ilişkin konularda yaratıcı ve bağımsız düşünme yeteneği elde edebilme
4- Çevre politikalarında emisyon yükü, transfer edilebilen izinler ve yasal yükümlülükler gibi çeşitli piyasa tabanlı konuları açıklayabilme
5- Alternatif çevre politikası araçlarını belirleyebilme ve eleştirel bakış açısıyla değerlendirebilme
6- Çevre kirliliğinin ekonomik ve toplumsal etkilerini analiz edebilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir.
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır.
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir
16- Akademik dünyayı tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur.
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Thampapilla, D. (2002). Environmental Economics. Oxford University Press: New York.
Yardımcı Kaynaklar F. Kula, Çevre Ekonomisi (Basılmamış ders notları).

Ders ile ilgili dosyalar