Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
OMURGALI HAYVANLAR |
Birinci düzey |
BİY308 |
Zorunlu |
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. COŞKUN TEZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Coşkun TEZ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Her konunun işlenmesi derste; canlı örnekler, korunmuş kolleksiyon örnekleri, çeşitli renkli fauna kitaplarından resimler ve bilgisayar programı destekli olarak inceleme, gözlem ve konu anlatımı şeklinde gerçekleştirilecektir. Öğrencilere çeşitli konularda ödev verilerek Omurgalı hayvanlar hakkındaki bilgileri pekiştirilecektir.
|
Dersin amacı
|
Omurgalı hayvanların genel özelliklerini, sınıflandırılmalarını ve evrimsel ilişkilerini kavratmak
|
Dersin tanımı
|
Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi, kordalıların genel özellikleri, kökeni ve alt sistematik grupları, ilkel kordalılar, yuvarlak ağızlılar, kıkırdaklı balıklar, kemikli balıklar, iki yaşamlılar, sürüngenler, kuşlar ve memelilerin tanıtıcı özellikleri, morfolojileri ve biyolojileri, yaşama ortamları ve sınıflandırması.
|
1- |
Hayvanların isimlendirilmesi ve sınıflandırılması, Hayvanların sınıflandırılmasında
kullanılan bazı temel özellikler
|
2- |
Kordalıların alt grupları, kökenleri ve genel özellikleri. İlkel kordalılar
(Hemichordata, Urochordata ve Cephalochordata)
|
3- |
Çenesiz balıklar/ Yuvarlak ağızlılar (Cyclostomata)
|
4- |
Kıkırdaklı balıklar
|
5- |
Kıkırdaklı balıklar
|
6- |
Kemikli balıklar
|
7- |
Kemikli balıklar
|
8- |
İki yaşamlılar
|
9- |
Sürüngenler
|
10- |
Sürüngenler
|
11- |
Kuşlar
|
12- |
Kuşlar
|
13- |
Memeliler
|
14- |
Memeliler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hayvanlarda sınıflandırma ilkeleri, hayvanlarda isimlendirme ve tür kavramlarını tanımlayabilir
|
2- |
Kordalı hayvanların genel özelliklerini ve sınıflandırılmalarını tanımlayabilir
|
3- |
Omurgalı hayvanların diğer gruplardan ayrılan özelliklerini analiz edebilir
|
4- |
Omurgalı hayvan gruplarını ve bunların genel özelliklerini tanımlayabilir.
|
5- |
Sudan karaya geçişte omurgalı hayvanlarda görülen değişimleri tanımlayabilir.
|
6- |
Omurgalı hayvan gruplarının sahip olduğu sistemlerin genel özelliklerini tanımlayabilir
|
7- |
Omurgalı hayvan gruplarının sistemler açısından genel olarak karşılaştırabilir.
|
8- |
Omurgalı hayvan türlerini tanıyabilir ve bunları ilgili gruplarda sınıflandırabilir.
|
9- |
Omurgalı hayvan gruplarının evrimsel ilişkilerini tanımlayabilir
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Biyoloji alanındaki en güncel uygulama, araç-gereç ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olur, bunları kullanabilir.
|
|
2- |
Biyoloji alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, karmaşık problem ve konuları analiz edebilme, tartışmalar yapabilme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilme gibi yetkinlikler kazanır.
|
|
3- |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
|
|
4- |
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda çözüm üretebilir.
|
|
5- |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Biyoloji ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilir.
|
|
7- |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak ve veri tabanları gibi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmayı öğrenir.
|
|
8- |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışma ve sorumluluk alma özgüvenini kazanır.
|
|
9- |
Biyoloji alanındaki bilgi ve uygulamaları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
|
10- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır.
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma ve çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilince sahip olur.
|
|
12- |
Proje yönetimi, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi konularında yeterli bilgi ve bilinci kazanır.
|
|
13- |
Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
|
|
14- |
Biyolojik teknolojileri eğitime, endüstriye, tarıma, sağlık ve çevre problemlerine uygulayabilme konularında yeterli bilince sahip olur.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
5
|
5
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
30
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
5
|
25
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1-Kuru, M., Omurgalı Hayvanlar, Palme Yayıncılık ve Dağıtım Ltd. Şti. 2009
1-Linzey, D. W., Vertebrate Biology, The McGraw-Hill Companies, 2003
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Anamniyota (), Meteksan, Ankara, 1999
2-Demirsoy, A., Yaşamın Temel Kuralları: Omurgalılar/Amniyota (sürüngenler, Kuşlar ve Memeliler), Meteksan, Ankara, 1999
3-Budak, A. Göçmen B., Herpetoloji, Ege Üniversitesi Yayınları Fen Fakültesi Yayın No. 194, Bornova-İzmir, 2008
4-Grzimek’s Animal Life Encyclopedia. Second Edition, 2004.
|
|