Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Harita Mühendisliği (y.l.) > TEZ ÇALIŞMASI 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci düzey JFM 711 Zorunlu 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ERKAN BEŞDOK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Tez gelişim sürecini izlemek.
Dersin tanımı Bu ders tez yazım sürecini izlemeyi amaçlamaktadır.

Dersin içeriği
1- Tez Yazımı ve Bilimsel Etik-I
2- Tez Yazımı ve Bilimsel Etik-II
3- Tez İzleme
4- Tez İzleme
5- Tez İzleme
6- Tez İzleme
7- Tez İzleme
8- Tez İzleme
9- Tez İzleme
10- Tez İzleme
11- Tez İzleme
12- Tez İzleme
13- Tez İzleme
14- Tez İzleme
15- Tez İzleme
16- Tez İzleme
17- Tez İzleme
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tez yazma tekniği ve bilimsel etik konusunda bilgi sağlar
2- -----
3- -----
4- -----
5- -----
6- -----
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2- Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
3- Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
4- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
5- Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
6- Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
7- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
8- Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
9- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
10- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
11- Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
12- Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
13- Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 30 150
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 30 150
Ödevler 5 30 150
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 4 30 120
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 4 10 40
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Tez konusu ile ilgili bilimsel yayın ve makaleler
Yardımcı Kaynaklar Tez konusuna yardımcı diğer kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar