Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Biyokimya (yüksek Lisans) > METABOLİK GEÇİTLERİN MODELİ VE REGÜLASYONU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METABOLİK GEÇİTLERİN MODELİ VE REGÜLASYONU İkinci düzey VBK 544 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MERYEM EREN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Meryem EREN, Dr. Öğr. Üyesi Meryem ŞENTÜRK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu derste, metabolizmada yer alan geçitlerin modelleri, bu modellerin düzenlenmesi ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır.
Dersin tanımı BU ders, metabolizmada yer alan geçitlerin modelleri ve regülasyonu hakkındaki bilgileri kapsar.

Dersin içeriği
1- Giriş, metabolik geçitlerde kaynak madde ve ürün ilişkisi
2- Metabolizmanın genel özellikleri
3- Metabolizmanın genel özellikleri
4- Metabolizmanın genel özellikleri
5- Enzim aktivitesinin feed-back regülasyonu: negatif feed-back inhibisyonu ve dallanmış geçitlerin kontrolü
6- Enzim aktivitesinin feed-back regülasyonu: kümülatif feed-back inhibisyonu ve paralel enzimler
7- Enzim aktivitesinin feed-back regülasyonu: ardarda feed-back inhibisyonu, birleşik feed-back inhibisyonu ve sinerjist feed-back inhibisyonu
8- Enzim aktivitesinin protein modifikasyonu ile regülasyonu
9- Enzim aktivitesinin protein modifikasyonu ile regülasyonu
10- Ca+2 ile enzim aktivitesinin regülasyonu (Kalmodulin-CaM)
11- Metabolik aktivitenin hücrede bölümlere ayrılması: Çekirdek, mitokondri ve kloroplastlar
12- Metabolik aktivitenin hücrede bölümlere ayrılması: endoplazmik retikulum, golgi cisimleri ve lizozomlar ve vakuoller
13- Metabolik aktivitenin hücrede bölümlere ayrılması: mikrocisimler ( peroksizomlar ve glikoksizomlar)
14- Metabolik aktivitenin hücrede bölümlere ayrılması: sitozol
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci, metabolik geçitlerde kaynak madde-ürün ilişkisini bilir.
2- Metabolizmanın genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3- Enzim aktivitesinin Feed-back regülasyonunu açıklayabilir.
4- Enzim aktivitesinin protein modifikasyonu ile regülasyonunu açıklayabilir.
5- Ca+2 ile enzim aktivitesinin regülasyonunu açıklayabilir.
6- Hücre organellerinde gerçekleşen metabolik aktiviteler hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3- Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5- Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6- Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8- Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9- Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sözbilir Bayşu N., Bayşu N. Biyokimya. Güneş yayınları Ankara, 2008. Kalaycıoğlu L., B. Serpek, M. Nizamlıoğlu, N. Başpınar, A.M. Tiftik. Biyokimya. 2. Baskı. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2000. Champe P.C., R.A. Harvey, Lippincott’s Illustrated Reviews Serisinden: Biyokimya. (Çeviri: Prof Dr. Tokullugil A., Uzm. Dr. M. Dirican, Uzm. Dr. E. Ulukaya ) 2. Baskı, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul, 1997.
Yardımcı Kaynaklar Tiftik A.M. Klinik Biyokimya. Mimoza yayınları, Konya, 1996. Karagül H., A. Altıntaş, UR. Fidancı, T.Sel. Klinik Biyokimya. Medisan Yayınevi, Ankara, 2000.

Ders ile ilgili dosyalar