Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > RASYON HAZIRLAMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RASYON HAZIRLAMA Birinci düzey ZT 404 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yemler Bilgisi ve Teknolojisi
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUSUF KONCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. YUSUF KONCA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Gör. Selma BÜYÜKKILIÇ BEYZİ
Dersin veriliş şekli Teorik ve uygulamalı
Dersin amacı Çeşitli türden çiftlk hayvanlarına rasyon hazılanmasının öğretilmesi
Dersin tanımı Çeşitli türden çiftlk hayvanlarına rasyon hazılanması

Dersin içeriği
1- Hayvanların ihtiyaçlarının neden bir rasyon mantığı ile öğretilmesinin gerekliliğinin anlaşılması
2- Yem hammaddelerinin kullanım düzeyleri
3- Pearson Kare yöntemi ile proteine dayalı karma oluşturulması, Birden çok enerji ve protein yemi kullanarak karma oluşturulması
4- Çok aşamalı Pearson Kare yöntemi ile enerji proteine dayalı karma oluşturulması
5- Cebirsel yöntemle kaba ve kesif yem oluşturma, hayvan ihtiyaçları ile denkleştirme
6- MS-Excell programında karma oluşturulması
7- Süt sığırları için bilgisayarda rasyon olşturulması
8- Ara sınav
9- Besi sığırları için bilgisayarda rasyon olşturulması
10- Koyunlar için bilgisayarda rasyon olşturulması
11- Keçiler için bilgisayarda rasyon olşturulması
12- Broilerler için bilgisayarda rasyon oluşturulması
13- Yumurta tavukları için bilgisayarda rasyon oluşturulması
14- Ticari paket program kullanımı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Yemlerin yapısı ve hayvanların ihtiyaçlarının öğrenilmesi
2- -Pearson kare yöntemi ile karışım hazılayabilme
3- -Cebirsel yöntemle karışım hazılayabilme
4- -Bilgisayarda Excell programı ile deneme yanılma yolu ile karışım hazırlayabilme
5- -Bilgisayarda excell tabanlı hazırlanmış programla süt ve besi sığırları için rasyon hesaplayabilme
6- --Bilgisayarda excell tabanlı hazırlanmış programla karma yem hesaplayabilme
7- -Bilgisayarda excell tabanlı hazırlanmış programla kanatlı kümes hayvanları için rasyon hesaplayabilme
8- -Çeşitli türden çiftlik hayvanları için farklı yaş ve dönemler için rasyon oluşturma
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 2 2
Laboratuvar 1 4 4
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 2 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Çiftlik Hayvanlarının Uygulamalı Beslenmesi ve Yemlenmesi
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar