Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
BİTKİ KORUMA |
Birinci düzey |
GZM 204 |
Zorunlu |
4 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ CEMİLE TEMUR ÇINAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR CEMİLE TEMUR ÇINAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün (yüz yüze)
|
Dersin amacı
|
Tarımsal ürünlerde ekonomik kayba sebep olan zararlı, hastalık ve yabancı otlar ile ilgili temel bilgiler vermek ve bunlara karşı uygulanan mücadele yöntemlerini öğretmek
|
Dersin tanımı
|
Bitki korumada açısından önemli zararlı, hastalık ve yabancı otların tanınması bitki korumada uygulanan mücadele yöntemlerini öğretilmesi
|
1- |
Böceklerin sistematikteki yeri ve yakın hayvan grupları, böceklerin ekonomik önemi, Türkiye’de Bitki Koruma Organizasyonu konuları ele alınır. Böceklerin dış yapısı (böceklerin vücut duvarı, baş ve uzantıları, thorax ve uzantıları, abdomen ve uzantıları) konusu ayrıntılandırılır.
|
2- |
Böceklerde iç organların yapısı ve işleyişi (kas sistemi, sindirim sistemi, boşaltım sistemi, dolaşım sistemi, solunum sistemi, üreme sistemi, sinir sistemi, duygu organları, ses çıkarma organları, ışık organları, salgı organları) işlenir.
|
3- |
Böceklerde üreme ve gelişme (böceklerde üreme şekilleri, böcek yumurtaları ve embriyo gelişmesi, larva evresi, böceklerde başkalaşım ve pupa tipleri, böceklerin gelişme ve üremelerine ilişkin diğer bilgiler) konuları ele alınır.
|
4- |
Böcek ekolojisi (genel bilgiler, sınırlayıcı etkenler, cansız etkenler, canlı etkenler ) konusu ele alınır.
|
5- |
akarlar, nematodlar ve diğer zararlı organizmalar hakkında bilgiler verilir.
|
6- |
Böcekler ile savaşım, tarımsal savaşımın ekonomik yönü, kültürel önlemler, .biyolojik savaşım, fiziksel savaşım konuları ayrıntılandırılır.
|
7- |
Entegre mücadele ve kimyasal savaşım konuları ele alınır.
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Fitopatolojinin tanımı ve tarihçesi, bitkilerde hastalık kavramı, bitki hastalıklarının önemi
|
10- |
Bitki hastalıklarının sınıflandırılması, Abiyotik hastalık etmenleri
|
11- |
Fungusların genel özellikleri ve sınıflandırılması, önemli fungus hastalıkları
|
12- |
Bakterilerin genel özellikleri ve sınıflandırılması, önemli bakteri hastalıkları, Virüslerin genel özellikleri ve sınıflandırılması, önemli virüs hastalıkları
|
13- |
Yabancı otların sınıflandırması, önemli parazit yabancı otlar, epidemi
|
14- |
Bitki hastalıklarının kontrolü (Hijyen ve Terapi)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bitki hastalıkları ve zararlılarını tanınması ve bunlarla ile ilgili temel kavramları öğrenmek
|
2- |
Hastalık ve zararlıların çevre faktörleri ile ilişkisini öğrenmek, hastalık etmeni / zararlı- bitki ilişkisini kavramak
|
3- |
Bitki hastalıklarının ve zararlılarının belirtileri, bu etmenlerin sınıflandırılması hakkında bilgi sahibi olmak
|
4- |
Hastalık ve zararlılarla mücadele yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak
|
5- |
---
|
6- |
---
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
|
|
2- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
3- |
Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
|
|
4- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
|
|
5- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
7- |
Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9- |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10- |
Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
|
|
11- |
Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
12- |
Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
4
|
56
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
133
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
100
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
KANSU İ. A. 2000. Genel Entomoloji.
Ecevit, O., Tuncer C., Karaca G. 2012. Bitki Koruma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ders Kitabı, No:20, Samsun
|
Yardımcı Kaynaklar
|
KANSU İ. A. 2000. Genel Entomoloji.
Ecevit, O., Tuncer C., Karaca G. 2012. Bitki Koruma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ders Kitabı, No:20, Samsun
|
|