Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Felsefe > İLKÇAĞ FELSEFE TARİHİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLKÇAĞ FELSEFE TARİHİ 2 Birinci düzey FEL 102 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVREN ERMAN RUTLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Öğrencilere İlkçağ Felsefe tarihi ile ilgili gerekli kavramsal ve kuramsal formasyonu kazandıracak nitelikte bilgilerle donatmak.
Dersin tanımı İlkçağ felsefesinin gerek filozof gerekse düşünce bazında detaylı bir biçimde incelenmesi

Dersin içeriği
1- Öğrencilere dersin genel tanıtımının yapılması ve ders boyunca işlenecek plan ile beklentilerin anlatılması
2- Pre - Sokratik felsefenin temel özellikleri
3- Eski Yunan'da Pre-Sokratik felseden kopuşun siyasi, sosyal, felsefi arkaplanı
4- Pre-Sokratik felsefeden kopuş bağlamında Sofistlerin önemi
5- Sofistlerin düşüncesinin temel özellikleri
6- Sokrates felsefesi
7- Sokrates öncesi felsefe ile Sokrates düşüncesinin karşılaştırılmması
8- Ara Sınav
9- Platon'un "Sokrates'in Savunması" adlı eserinin okunması
10- Sokrates ile Sofistler arasında doğru bilginin imkanına ilişkin tartışma
11- Sokrates sonrası felsefenin genel özellikleri
12- Sokratesçi Okullar
13- Kinikler ve Kireneliler
14- Yılsonu Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Antikçağda üzerinde durulan temel felsefe problemlerini, bu problemlere antikçağ filozoflarının çözümlerini bilir.
2- Dönemin filozoflarının görüşleri arasında doğru bağlantılar kurabilir.
3- Filozofların görüşlerini değerlendirebilir
4- Antikçağın temel problemlerini ve çözümlerini günümüze uyarlayabilir
5- Çevresindekilere dönemin temel problemlerini, onlara dönem filozoflarınca önerilen çözümleri, bu çözümler arasındaki bağlantıları anlatabilir.
6- Felsefenin ortaya çıkış koşullarıyla ilgili bilgi sahibi olur.
7- Günümüzdeki kimi felsefe sorununun köklerinin Sokrates sonrası filozoflarda olduğunu görebilir.
8- Felsefe dilinin nasıl oluştuğuna ilişkin bir fikir edinebilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15- Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahmet Cevizci - İlkçağ Felsefe Tarihi-
Yardımcı Kaynaklar Walter Kranz -Antik Felsefe- Ahmet Arslan - İlkçağ Felsefe Tarihi 1-2-3-4-5 W. Capelle, Sokratesten Önce Felsefe Platon - Sokrates'in Savunması

Ders ile ilgili dosyalar