Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ BİYOİSTATİSTİK |
Üçüncü düzey |
VZT 670 |
Seçmeli |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
VZT603 dersini ve eşdeğer dersi almış olmak
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve pratik
|
Dersin amacı
|
Özellikle ileri biyoistatistik yöntemlerinin temel konularını ögrenmek, dogru kullanım ve doğru yorumlayabilme becerisi kazanmak.
|
Dersin tanımı
|
Temel bilgilere ek olarak ileri yöntemlerin temelini olusturacak biyoistatistiksel çözümlemeler üzerindedurulacaktır. Ders sınıf içi kuramsal temel bilgileri izleyen interaktif konu hazırlama, sunma ve sınıf içitartısma seklinde olacaktır.
|
1- |
Tanımlayıcı istatistikler: Merkezi Egilim, Konum, Yaygınlık Ölçüleri
|
2- |
Risk Ölçüleri
|
3- |
İstatistiksel Dagılımlar
|
4- |
Hipotez Testlerine Genel Bakıs
|
5- |
Tanımlayıcı ve Risk Ölçülerine Dayalı Hipotez Testleri
|
6- |
Uygun Örneklem Büyüklükleri
|
7- |
Yasam Analzi, Yaşam Tablosu Hazırlama ve Beklenen Yasam Süresi Hesaplama
|
8- |
Cox’un Orantısal Risk Regresyonu
|
9- |
Doğrusal olmayan Regresyon analizi
|
10- |
Uygulama
|
11- |
Lojistik Regresyon
|
12- |
Probit- Logit Regresyon
|
13- |
Zaman serileri çözümlemelerinde temel yaklasım ve Hesaplamalar
|
14- |
Poisson Regresyon
|
15- |
Negatif Binomiyal Regresyon
|
16- |
Uygulama
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İleri düzey istatistik analizler konusunda bilgi sahibi olmak
|
2- |
İleri düzey istatistik analizler konusunda bilgi sahibi olmak
|
3- |
İleri düzey istatistik analizler konusunda bilgi sahibi olmak
|
4- |
İleri düzey istatistik analizler konusunda bilgi sahibi olmak
|
5- |
İleri düzey istatistik analizler konusunda bilgi sahibi olmak
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
4
|
64
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
16
|
1
|
16
|
Ödevler
|
8
|
2
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
4
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
2
|
10
|
20
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Lachin J.M., Biostatistical methods, John Wisley &Sons Inc. 2000
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Dowson B., Biostatistics, Lange Medical Books/McGraw Hill, 2001
Woolson R.F., Statistical Methods For The AnalysisOf Biomedical Data, John Wiley & Sons Inc. 1987
|
|