Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NURCAN DURSUN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NURCAN DURSUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
İskelet kas, kalp kas, düz kas yapısını öğrenme, farklılıklarını kavrama, çalışma mekanizmalarını ve farklılıklarını kavrama, bunlar ile ilgili patofizyolojileri açıklayabilme becerilerini kazandırma
|
Dersin tanımı
|
Kas fizyolojisi
|
1- |
1.İskelet kas yapısı
|
2- |
2. Kasılma mekanizması
|
3- |
3. Sinir kas kavşak yapısı
|
4- |
4.Enerji elde etme şekli
|
5- |
5. İskelet kas tipleri
|
6- |
6 Sarsı eğrisi, sumasyonlar, yorgunluk
|
7- |
8. Kalp kasının iskelet kasından yapı ve fonksiyon farklılıkları
|
8- |
9.Kalp kas çalışma düzenlenmesi
|
9- |
10. Düz kas kasılma mekanizması
|
10- |
11. Düz kas sınıflaması ve farklılıklar
|
11- |
12. Düz kas ve Aksiyon Potansiyeli
|
12- |
13.Kasların yapı ve fonksiyon açısından karşılaştırılması
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
1.İskelet kas yapısı nı kavrama
|
2- |
2. Kasılma mekanizma sını kavrama
|
3- |
3. Sinir kas kavşak yapısını kavrama
|
4- |
4.Enerji elde etme şeklini kavrama
|
5- |
5. İskelet kas tiplerini kavrama
|
6- |
6 Sarsı eğrisi, sumasyonlar, yorgunluk olaylarını kavrama
|
7- |
8. Kalp kasının iskelet kasından yapı ve fonksiyon farklılıklarını kavrama
|
8- |
9.Kalp kas çalışma düzenlenmesini kavrama
|
9- |
10. Düz kas kasılma mekanizmasını kavrama
Düz kas sınıflaması ve farklılıklarını kavrama
Düz kas ve Aksiyon Potansiyelini kavrama
|
10- |
11.Kasların yapı ve fonksiyon açısından karşılaştırılmasını kavrama
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
|
|
2- |
Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
|
|
3- |
Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
|
|
4- |
Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
|
|
5- |
Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
|
|
6- |
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
|
|
7- |
Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
|
|
8- |
Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
|
|
9- |
Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
5
|
60
|
Ödevler
|
5
|
3
|
15
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
1
|
5
|
Kısa sınavlar
|
5
|
1
|
5
|
Ara sınavlara hazırlık
|
5
|
5
|
25
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
150
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Fizyoloji Kitapları
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İnternetten sağlanan derlemeler, makaleler
|
|